Gå til innhold

Kan man bli satt i gang pga kraftig bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har veldig kraftig bekkenløsning, som gjør at jeg har konstant spreng i bekkenbunnen, kjennes ut som jeg er i fødsel omtren. Er i uke 31 bare nå.

 

Har noen blitt satt i gang pga sånn ? Er nr 2 , om det har noe å si...

Skal snakke med jordmor om det også, men tenkte bare å høre om noen kanskje hadde erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gikk med tvillingene fikk jeg besjed om at hvis jeg gikk til uke 37 kunne de fint sette i gang fødselen hvis jeg ønsket det. Da fostrene er så godt som fullgåtte og kan klare seg godt.

 

Men hvis fødselen begynte før uke 32 ble kom de til å stoppe fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må bruke rullestol eller er lenket til senga pga kraftig bekkenløsning, men selv det er ikke grunn nok til å settes igang før termin.

Så lenge din eller barnets helse er i fare så er det bare å holde ut til barnet vil ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gjør ikke det nei.

 

Jeg var "sengeliggende" de siste 2 månedene og brukte rullestol hvis jeg absolutt måtte komme meg til legen. Fikk ikke innvilget å bli satt igang, til og med ikke over termin. Fødselen startet selv 10 dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvillingsvangerskap stiller seg annerledes. Der rådes det å sette igang fødselen ca. 2 uker før termin grunnet økt risiko for fosterdød.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...