Gå til innhold

TLC nå, dame som tar KS fordi hun ikke vil ha så mye smerter!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har i alle fall aldri trodd at KS er vondere enn å føde. Men jeg har heller ikke skjønt hvorfor det er så stas å føde med smerte. For meg var det viktigste at jeg fikk et barn. Samma hvordan det kom ut.

Fantastisk HI, du har funnet et "reality" program med ei dame som lirte fra seg noen dumme setninger, også skal man lage en norm utav dette??

jeg er imot at KS skal være fullstendig frivillig slik som det er statene, men det er vel mest fordi velferdsnorge dekker operasjonen under KS, og hvis vi tar mer penger av velferdskaka fordi kvinner skal "trasse" seg til KS blir det mindre til andre. Når det er sagt, så er jeg for at kvinner bestemmer selv, så lenge de ikke tar penger fra eldrehjem og sykehus for å få KS, noe de i realiteten gjør når man får KS i Norge. Så betal egenandel ved valgfri KS, så er jeg rivende likgyldig. Ungen kommer ut samma pokker den ;) Og det er vel som er det viktigste etter 9 mndrs graviditet??

Hvor var den fødende fra i det programmet, da? Det er mye vanligere å ha smertefrie fødsler i andre land enn Norge.

Jeg har en tante som har født sine barn i Frankrike og i Belgia. Begge gangene hadde hun full epidural/spinal og måtte se på skjermen når hun skulle presse. Kjente absolutt ingenting gjennom fødslene - dette var helt ordinær praksis der hun fødte. I Norge er det andre kriterier for det du kaller smertefri fødsel, altså keisersnitt.

Annonse

Jeg ville ha KS fordi det var best for barnet, men det spiller ingen rolle for legene var helt enig med meg at for barnets skyld skulle jeg ha ks. Første gang prøvde jeg å føde vanlig da og både jeg og barn døde nesten så det ble katastofe snitt.

Slutt å kom med dumme komentarer, og vær klar over at mange ikke vil ut med hele sannheten om hvorfor de vil ha KS.

Mange får det for eksempel pga en tramatisk historie med overgrep og annet i fortiden, de skal ikke behøve og forklare det for alle rundt seg.

Klart det finnes noen som vil ha det av dumme grunner, men siden det er på TLC så er det vel i statene og der er det helt valgfritt hva man gjør om man har riktig forsikring.

Og ja HI KS bringer mye smerter, ikke under selve "fødsel" da er du enten i narkose eller har epidural som tar bort all følsomhet. Men i ettertid bringer det mye smerter i en periode. Første gangen merket jeg ikke så mye til smerter, andre gangen kunne jeg ikke gå rett i ryggen på uker etterpå, pga smerter. I tilegg så er det jo masse man ikke kan gjøre sånn rett etter.

Jeg trodde jeg skulle stryke med hver gang jeg amma i flere uker etter KS. Etterriene er helt jævlige, det kan ikke beskrives. Nå valgte ikke jeg KS etter ønske, jeg måtte ha det, så jeg føler meg ikke satt i bås... Enig i at leger og jordmødre skal gå mange runder med dem som ønsker KS av andre grunner enn de medisinske slik praksisen er i dag. Har merket meg at mange syns dette er unødvendig og nærmest en inngripen i det private liv.

Annonse

har gjort begge deler selv, og aldri mere ks (hvis man ikke må så klart)!!! komplikasjoner etter spinabedøvelsen (spinalhodepine) høyt bt i 6 uker (usikker på hva det kom av da) og vondt i arret enda selvom det er 4,5 mnd siden nå. heller vondt i noen timer enn vondt i uker, men det er nå bare meg da:)

Med "dere", så mener jeg dere som syntes KS er sååå fælt i forhold til fødsel!

Nå var mitt KS planlagt pga tverrleie som ikke kunne vendes, så kan sikkert være andeledes med et haste-snitt.

Likevel er det ingenting som kommer i nærheten av den smerten man får ved vaginal fødsel!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...