Gå til innhold

Noen som jobber i psykiatrien her? Se hit!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva slags avdeling jobber du på og hvordan ser en dag ut for deg?

Håper noen tar seg tid til å svare.

Jeg er ferdig utdannet sykpleier om et år og syns psykiatri er et spennende felt, har en del kunnskap innen det også. Men er redd jeg ikke har de "riktige" personølige egenskapene. Ser for meg at man må være barsk, veldig psykisk sterk, ha en evne til å sette grenser for seg selv og andre. Jeg er en ganske fintfølende person men har veldig innsikt i andres situasjon og er dyktig på tomannshånd. Hvordna vil jeg takle en jobb i psykiatrien?

Syns du det er tøft å jobbe med psykisk syke mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kun pasient, da, men jeg har jo en del erfaring fra veldig mange plasser.

 

I det korte du sier om deg selv, ser jeg for meg at du kanskje kunne passet på en DPS. Der trenger du absolutt ikke å være barsk, og møter på mange forskjellige pasienter - men ikke på det verste av sykdommen(e) deres.

Det viktigste som sykepleier i psykiatrien er uansett omsorg og forståelse.

Jeg tror du vil takle det helt fint, siden du interesserer deg for feltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg jobber med endel akuttpsykiatri... har en kjempespennende jobb. Det du kan gjøre er jo å enten ta en deltisjobb innenfor psykiatri eller hospitere ulike steder, da ser du raskt om det er noe for deg.

 

Man må tåle en støyt, man må tåle å bli sjikanert og man må kunne sette grenser.

Men det er jo ulike enheter innenfor psyk også da.

 

Til tider er det en meget tøff jobb, men jeg digger den (jobben min er verdens beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider