snuppelura-jente10 Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Ops, det er nemlig jeg. Jente på mnd og venter en ny. Ja, ja, det blir helt sikkert bra. Noen som vet hvordan reglene for pemisjonen er? Jeg føder før pemisjonen er ferdig, kan jeg da gjøre den om til 100 % lønn nå? Eller kan jeg føre over permisjonen jeg mister til nestemann?
Rafaella Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Tror ikke du kan forandre dekningsgrad etter at permisjonen har begynt.... Tror heller ikke du kan overføre permisjonen til neste. Hvis man utsetter noe av permisjonen, faller iallefall den bort hvis den ikke er brukt før neste fødsel. Er det ikke en regel på at du skal jobbe et visst antall måneder, er ikke sikker på om det er 3 eller 6 mnd, før fødsel for å få rett på permisjonspenger? Men vet ikke om det gjelder når man går fra en permisjon til en annen. Er ingen ekspert på området, så det kan være lurt å sjekke med nav hvordan ting fungerer:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Jeg ville ringt til NAV og hørt med dem, men hvis jeg skal synse litt så tror jeg ikke det er mulig å endre fra 80 til 100 % nå, og at beregningsgrunnlaget ditt i neste perm, vil bli 80 % av de 80 % du har nå (perm.penger regnes som lønn, så ikke noe problem å få grunnlag for nye permpenger selv om du ikke rekker å jobbe noe imellom). Men det blir mindre penger da, fordi du bare får 80 av 80 %
snuppelura-jente10 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2011 Æsj, trodde jeg skulle få til det, men da får jeg overføre til far da?? Men vet at man får opparbeidet permisjon fra permisjon, uavhengig om man har hatt 80 eller 100 og fra 100 % jobb, må nok ringe nav ja, takk for at dere tok dere tid å svare:-)
2010 Mammaen Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Tror det skal være mulig å overføre/endre permisjonen til far sånn at du får jobbet noen mnd før ny permisjon. Ring og hør med NAV. Ellers har jeg fått med meg at Bitthen her inne er flink på NAV-regler. Hun jobber i NAV :-)
Gjest Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Hei hei:) Jeg er også gravid:) Dersom du føder før permisjonen din er ferdig, så mister du faktisk de ukene:( D går ikke an å føre over til neste bebis. Permisjonspenger får du da:) Da er det som d ble sagt over her, har du 80% nå og velger 80% neste gang, så betyr det at da får du utbetalt kun 80% av det du får utbetalt nå. Jeg er også hjemme i 80%, så derfor velger jeg 100% neste gang, noe som betyr at jeg får likt utbetalt:) Meeeen hvis du velger å overføre permisjonen til pappa nå slik at du får jobbe, så "starter du liksom på nytt" med tanke på permisjonsbergeninger:) Det er slik jeg har forstått NAV (har hatt et par samtaler med de). Gratulerer forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå