Gå til innhold

Stamceller fra navlestrengen ved fødsel. ERFARING ???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har planer om å ta vare på stamcellene fra navelstrengen.. men pga at jeg har GBS infeksjon i kjeden så blir morkaka smittet på vei ut. så de må teste blodet i navelstrengen før de kan spare på det..

vi skal på sykehuset på kontroll om 2 uker, så vi skal snakke med legen om det da. vet ikke om det er mulighet for å spare på stamcellene på lillehammer sykehus engang.. håper på å få svar på alt vi lurer på da vi skal på sykehuset 9 mars..

Såvidt jeg har skjønt er det ingen offentlige sykehus som utfører dette for deg, vil du ha det gjort må du kontakte et firma som ordner med det praktiske rundt det.. Koster jo en del da men en del mener jo det er en billig "forsikring" selv om stamcelle forskningen ikke er kommet så langt enda at man faktisk kan bruke cellene til noe enda... (mulig jeg tar feil og det har skjedd nye ting i det siste jeg ikke har fått med meg?)

Annonse

Hei igjen.

Vi tok kontakt med det ene firma som driver med dette i Norge.

Prisen er kr 20 000.

Det forutsetter at de kommer til sykehuset når du føder, tar stamcellene. Frakter dette videre til labaratoriet, deretter videre til stamcelle bank.

Synes ikke prisen er høy, med tanken på alle de sykdommene som kan bli kurert av dette.

har undersøkt dette en del selv, men konkluderte med å ikke gjøre det. Det er ikke så mange sykdommer som man kan bruke disse stamcellene til å kurere, og det kommer nye forskninger rundt dette nesten hvert år...

seff det er verdt pengene..men tror ikke dere vil få bruk for det senere i livet....mange leger som sier dette, at de har hatt bruk for det veldig sjeldent.

OPPLYSNING: be jordmor om å ikke løfte barnet opp til dere med engang etter fødsel, la navlesnoren pulsere ferdig slik at de får mest mulig blod fra navlesnoren...tar ca 30 40 sek..når barnet blir løftet opp til mor, så er det vanskeligere for blodet å fraktes oppover...:)

lykke til

• 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...