Gå til innhold

Dere som har babyer født etter 1. sep. Skal dere søke barnehageplass nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som er født i desember. Lurer fælt på om vi skal søke barnehageplass nå 1. mars?

Har hørt så mye forskjellig, at man ikke skal og at man skal. Hva skal dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt som ble født i januar. Vi skal søke bhg. Jeg må begynne å jobbe i sept og mannen skal være hjemme i 10 uker. Så her blir lillegutt bare 10 1/2 mnd når han må i bhg. Syns det er for tidlig men har ikke noe anna valg. Så vi må søke til 1.mars. Må bare finne ut om vi skal søke ny plass til jenta vår på 2 også.

Er jo bare å si nei hvis dere ombestemmer dere.:)

Skrevet

Nei, vi skal ikke ha henne i bh før i slutten av neste år.

Skrevet

Det spørs jo når du ønsker at han skal begynne det? Hvis du ønsker plass fra januar så bør du søke nå, fordi det bare er ett hovedopptak i året.

Her skal hun ikke begynne i barnehage før hun er nesten 2 år gammel, derfor venter jeg et år med å søke=)

Skrevet

jeg har søkt barnehage plass fra august selv om hun ikke skal begynne før i november. Vil at hun skal være over 1 år før hun begynner. Ingen av mine barn har begynt så tidlig derfor blir dette litt rart. Eldste var 3 år og mellomste var 16 mnd før han begynte i bhg. Men nå skal jeg heller ikke ut i full jobb igjen så barna mine vil kun være i bhg mellom 5 og 6 timer hver dag. Så det er ikke såååå mye,men mye nok selvfølgelig.

Tenkte å la henne få en myk innkjøring også så jeg skal ta ulønnet permisjon i 3 mnd ca og pappa skal ha sin permisjon(4 uker) etter det. Så sparer han litt til våren igjen:)

Skrevet

Hvis du har tenkt til å få plass før august 2012 så må du søke nå. Som sagt før her så er det bare 1 hovedopptak i året og den fristen er 1 mars.

Skrevet

Her mener jeg da virkelig at fristen er 15. mars. Stemmer ikke det? Eller varierer det fra sted til sted?

Skrevet

Tror de fleste har 1 mars, men noen opererer med 15 mars. Varierer vel litt fra kommune til kommune.

Skrevet

Fristen for hver enkelt kommune kan du finne inne på Barnehageweb, her hos oss er det 1.mars.

Skrevet

Det varierer visst.

Vi må søke nå, men sette den datoen man vil de skal begynne. Her er det visst helt håpløst, og vi må belage oss på dagmamma eller i beste fall faliliebhg...

Skrevet

Her i kommunen var det frist 1.februar...og vi har fått plass!! Gutten vår er født sent på høsten og vi ønsket plass fra 1.nov, og det fikk vi :) Men tor og håper jeg kan være litt lenger hjemme med han før han begynner, så da søker vi bare om forsøvet oppstart, og det gikk fint sa de i barnehagen til oss :)

Her har du en link med svar på det du lurer på:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/lover_regler/retningslinjer/2009/rett-til-barnehageplass-.html?id=571230

Håper du finner ut av det!

Skrevet

gutten min ble fødd i nov. og søkte i des. :) søkte ny bhg plass til eldste, men tviler på jeg får til noen av de, for vi flytter, og den som da ligger nærmest er det bare 4 skolekamerater og 21 på venteliste :S

Skrevet

sjekk på kommunen din sine hjemmesider, der står nok fristen for å søke...

min er også født i desember, men for å få plass neste barnehageår(høsten 2011 - våren 2012) jeg ønsker plass fra januar 2012), så er fristen 1 mars i min kommune hvertfall.

Skrevet

jeg har søkt og min er også født i desember. jeg må begynne på jobb etter at de 46 ukene er over (er alenemor)...så da er hun bare 10 mnd... håper at vi får barnehageplass da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...