Gå til innhold

Avlagt eksamen i teoretisk fag, men glemte kildehenvisninger... hvor mye trekkes det?

Anbefalte innlegg

Har litt å gå på, synes selv jeg presterte opp mot en B. Men i farta, glemte jeg å føre på kilder til slutt...

Nå har jeg pepret meg selv med skyldfølelse hele ettermiddagen, men lurer selvfølgelig på hvor mye det kan trekke ned? Stryker man automatisk?

Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Var en eksamen med alle skriftlige hjelpemidler tillatt, untatt elektroniske, så det er jo åpenbart hva jeg har brukt som kilder. Sensor er selv forfatter av 95 % av kildene mine, mens jeg brukte lærebok i et annet fag vi har til resterende.

HI

Annonse

Oi, utestengelse. Høres voldsomt ut når jeg har avlagt eksamen på skolen med alle hjelpemidler tillatt. Uff, ja, det var selvfølgelig dumt å glemme, men jeg trøster meg med at jeg ikke egentlig skal ha dette faget før neste vår. Ble bare oppfordret til å prøve meg nå siden jeg har masse fagkunnskap i dette fra før.

Vel, da må jeg nok til pers igjen senere!

Ok, lest eksamensreglementet her. Da er det vel bare å vente på utestengelse... Skjønner ikke hva de vinner på det, men.

Amatørmessig gjort av meg! Gjør det nok aldri igjen...

HI

Annonse

Du får stryk (eller faktisk ikke vurdert) for plagiat, og mister retten til å studere.

(det gjelder ved UIO, UIB i alle fall - og forhåpentlig på alle andre seriøse skoler.)

Som sagt, et fag hvor faglærer er identisk med forfatter og sensor. Samme person sto for 95 % av pensummaterialet. Brukte en bok i tillegg som referanse, men også denne boken har han selv brukt i sitt eget materiale.

Hadde uansett ikke brukt kildehenvisninger etter hvert avsnitt, men hadde planlagt å føre opp de to ulike "verkene" til slutt i oppgaven.

Mye en skal lære den harde måten, gittt!

HI

Bye bye bachelor.... Ja, da får jeg tråkke rundt på kiwi i noen år til, da. Hvor mange års utestengelse? Livstid, sikkert? Ja, ja, da slipper jeg å bruke resten av våren på skole :-/

HI

Neida, ikke livstid, er ikke sikker på hvor lenge. Sjekk foreskriftene på skolen din. Men du, det er sånn at om du blir tatt/mistenkt for fusk, så skal du ha mulighet til å forklare deg (til dekanen som oftest) og det kan jo være de ser mellom fingrene i og med at dette tydeligvis var en skoleeksamen (om jeg forsto riktig?)

Jeg vil råde deg til å komme dem i forkjøpet. Ring til skolen first thing tomorow og forklar situasjonen. Verdt et forsøk...

Så du skrev hele oppgaven uten en eneste referanse inni teksten, og hadde bare tenkt å oppgi to bøker på slutten? Da hadde du nok strøket uansett. Du må jo vise underveis i oppgaven hvordan du bruker kilden!

Ja, det var en skoleeksamen og hensikten med å glemme kildene, var jo absolutt ikke å jukse. Hadde jo ikke jukset noe mindre med å ta de med, synes jo jeg. Blir feil å kalle det fusk. Men at noe vesentlig mangler, det ser jeg jo.

Jeg aksepterer at det kvalifiserer til stryk og at jeg har ett forsøk mindre på å klare akkurat den eksamen, men å frata meg retten til å studere, det har jo ingen fornuftig hensikt... Hvem vinner vel på det?

I forskriften står det at jeg KAN få eksamen annulert og /eller bli utestengt.

Jeg sender en mail til foreleser og forklarer meg. Satser på at han guider meg videre hvis nødvendig...

HI

Hei.

Snakk med studieadministrasjonen i morgen, forklar situasjonen og håp på det beste. Det er jo ikke sikkert at det betyr utestengelse. Du stryker kanskje, men det er jo heller ikke verdens undergang.

Jeg tenker at dette ikke er krise, verre ting har skjedd! Hvilket nivå er faget på?

Lykke til, håper det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...