Gå til innhold

Gravide som drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

Noen gravide der ute som tar seg et glass vin eller en øl? Hvor langt på vei er du? Jeg tør ikke drikke pga rådene fra myndighetene.

Noen gravide som røyker? Jeg sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid, men kommer til å begynne igjen når ungen er født.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142949301-gravide-som-drikker-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 16 uker på vei og etter at jeg fant ut at jeg var gravid har jeg til sammen tatt kanskje 3 slurk rødvin, men det var på julebord og ingen visste jeg var gravid, så jeg latet som om jeg drakk litt. Nå pleier jeg å jukse hvis jeg skal i et selskap, tar alkoholfri vin eller øl. Men beste er å ta et glass sprite med lime opp i, det ser ut som en ordentlig drink;)

Det synes ikke på meg at jeg er gravid og vil skjule det så lenge jeg kan.

Røyk måtte jeg slutte med, men gjorde det gradvis. Er veldig røyksugen til tider...

Annonse

Drakk og røkte ingenting fra jeg testet positiv. Gikk helt fint og jeg smakte ikke en dråpe alkohol da jeg gikk gravid. Selv om noen mener det er ok så ville jeg alltid tenkt at det var den dråpen med rødvin som gjorde det om det skulle vært noe galt med vesla.

Begynte dessverre å røyke igjen etter ammeslutt. SHAME ON ME!! Jeg vet....:(

Jeg er avholds, så drikker ikke uansett. Men røyket gjorde jeg. Og det sluttet jeg med tilfeldig noen få mnd før jeg fant ut jeg var gravid, hadde en forferdelig halsbettenelse med en grusom hoste.

Er en del mnd siden jeg sluttet, men kjenner jeg kan savne røyken av og til. Håper jeg ikke starter opp igjen med røyk etter ungen kommer :)

Stakkars ungene deres! Trodde faktisk ikke noen kom til å svare ja på denne tråden jeg, så den da den dukket opp å tenkte; Dumme HI, ingen som vet de er gravide drikker da!

Vell, det var jeg som var dum!

Jaja, får håpe deres barns helse var verdt vinen deres da!

Jeg drikker ikke Cola engang jeg, når jeg er gravid. Røyken stumpa jeg for to år siden, men jeg tar meg glatt en fest i ny og ne om jeg har barnefri og IKKE er gravid. Men når man har barn i magen kommer barnet i magen forran mine ønsker om en pils på lørdagskvelden..

Annonse

Huff så trist at noen gravide drikker og røyker.. grusomt. Går ofte bra, men hva om det ikke gjør det? Hadde dere delt alkohol ja med deres 4 åring hadde dere blitt fratatt omsorgen tvert, dumt det er anderledes når barnet er inni magen..

Alkohol er det verste rusmidlet sett fra BARNETS side.

Drikker selvfølgelig ikke alkohol, har gjennom jobben vært i kontakt med barn som er født med FAS (føtalt alkoholsyndrom) og det er grusomt. Har vært i kontakt med en mamma som drakk litt i svangerskapet (Sjelden noen innrømmer det, derfor har man lite statestikker på skadene som følger alkoholmisbruk i svangerskap), og datteren har skader i dag som følge av det. Det er faktisk ikke alltid det er store mengder som skal til.

Premie? Jeeeze,... helt normalt å slutte, helt normalt å savne røyken men ikke helt normalt å plnlegge å begynne igjen....

Hilsen ex-røyker som stadig takker høyere makter fordi jeg ikke er røyker lenger. Men sjokoladeisen min får du aldri;-)

En venninne av meg som jeg gikk gravid med samtidig, tok seg en slurk her og en slurk der gjennom hele graviditeten

De slurkene ble ganske mange i løpet av en kveld synest jeg, og av bare det jeg så av og til var det flere kvelder i uken.

Jeg synest den dag i dag at ungen ser ut som h*n har FAS. Bare tiden kan vise om det er rett!!

Fatter ikke at folk tør.

Selv ble jeg gravid mens jeg gikk på p-piller og drakk uten å vite at jeg var gravid ett par ganger de første 4 ukene. Synest det er ille nok, og var livredd for barnet mitt.

20.39, interesserer meg midt på ryggen hva du synes om at jeg planlegger å begynne å røyke når barnet er født. Ikke alle som er så skinnhellige og som har kontakt med høyere makter, slik du åpenbart har siden du stadig takker dem.

HI

Blir litt sjokkert av folk som drikker (og røyker) når de er gravide jeg.

Selv om det er bare noen små glass i helgene, så deles det faktisk med barnet, og tenk på hvor lite kroppsmasse en baby har å fordele alkoholen på i forhold til dere da. Dere hadde jo ikke delt alkohol med en ett åring, eller?

Trist at folk ikke vet bedre (eller ikke bryr seg) i ett så opplyst samfunn som vi har :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...