Tamu Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Når pakker dere bort ting som uro, vippestol, rangler osv? syntes det er så vanskelig for han virker fortsatt int. (han er 5 mnd.) men vil jo han skal utvikle seg..
Ludoline Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Så lenge han er interessert er det vel ingen grunn til å pakke dem bort?? Eventuelt kan du jo tilby mer avanserte ting i tillegg til rangler, osv. Mener det er viktig for utviklingen av barn at de får 'gjort seg ferdig' med ting. At de får lekt helt til de har fått utforsket ferdig, hvis du skjønner hva jeg mener. Barn fatter interesse for forskjellige ting på forskjellige tidspunkt. Av og til kan de leke med mer avanserte ting, mens de så plutselig fatter interesse for de mer enkle tingene. Ikke noe galt i det. La de utvikle seg i sitt eget tempo!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Vi pakket det vekk etterhvert som det ble oppfylt med mer barneleker som putteboks, biler osv. Men nå er babylekene fremme igjen pga lillegutt
sillyfilly og Olivia Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Pakket bort når interessen daler. Så lenge barnet synes det er morsomt å leke med rangler osv så synes jeg h*n skal få liv til det.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Pakker bort når han ikke finner leke interessante lengre... har merket i det siste at han syns ikke vanlig rangler og slikt er morro mer. Mye gøyere med litt større ting som gjerne lager lyder, og blinker litt. ting han kan trykke på, litt mer "avanserte" ting han er 5 mnd forresten.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 26. februar 2011 #6 Skrevet 26. februar 2011 Min er 8 mnd og jeg har vel i grunn ikke pakket bort noe. Altså, jeg har plassert babygymmen og vippestolen på roterommet da, jeg har nemlig flere venner med babyer så dette blir lånt ut nesten ved hvert besøk. Guttungen har i utgangspunktet ikke noe glede av babygymmen nå, men jeg ser han er intr. likevel når den blir tatt frem. Men nå utforsker han den på en annen måte, han løfter den opp og biter i bena. Jeg tenker at det er en form for utvikling det og? Guttungen min er iallfall vill til å utforske alle ting fra alle mulig vinkler... Det viktigste er jo at de får bevegelsesfrihet på gulvet. Ellers er det mobiltlf vår og fjernkontrollene som gjelder nå. Likevel er de "gamle" ranglene veldig gode å bite i når han ligger i vogna på handletur. Uroen over senga tok jeg vekk da han var ca 3/4 mnd, men jeg har faktisk hengt den opp igjen nå! Han trengte rett og slett noe å se på, da han er veldig urolig i senga når han legges. Såå... Har hvis du har plass, så ville jeg ikke ryddet bort noe! :-)
bitthen Skrevet 9. mars 2011 #8 Skrevet 9. mars 2011 Har ryddet bort ene babygymen, den er null interesse for nå. Men har en til, den liker han og velte og rive ned med beina - som regel bruker han den ikke til formålet - men. Ellers liker han de fleste lekene sine ennå, både trykke-leker og ranglene sine. Har ingen planer om å pakke bort noe. Har grind, matte, gym og leker stående fremme. Har en kasse jeg hiver lekene i når han er lagt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå