Gå til innhold

Gravid i uke 14, kan jeg spise shushi??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, det er ikke farlig i det heletatt. Bare det er hygienisk laget:-) Lag selv, det er kjempegodt!! :-) Salmalaksen er nydelig til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja man kan trygt spise sushi, men man skal ikke spise fersk tunfisk.

Ellers kan du spise alt.

Den har vært fråset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan fint spise sushi når du er gravid sålenge fisken har vært fryst. Eneste du skal holde deg unna av sushi er tunfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt forelsket i sushi og maki og har noen råd.

Sushi anbefaler man ikke å spise pga fare for toksoplasmose og listeria bakterier i rå fisk. Men fisken som brukes i sushi bør være fryst ned før den tas i bruk. Selv om matportalen sier nå at det går greit, er man allikevel aldri sikker. Jeg lar være å spise sushi mens jeg er gravid og velger MAKI i stedenfor.

Maki Tempura er utrolig godt! Den er fylt med fried scampi og avocado og innebærer ikke fare for farlige parasitter og mikroorganismer. ANBEFALES:)

 

Om du allikevel velger å spise sushi må du være sikker på hygiene i restauranten, og UNNGÅ TUNFISK! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være helt trygt så lenge fisken har vært fryst til 18 minus før tilberedning. Jeg stoler egentlig på restauranten der vi pleier å bestille sushi men da jeg var gravid hadde jeg det vondt og var overnervøs hver gang jeg hadde spist det så jeg kutta ut frem til ungen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...