Gå til innhold

Noen som har tre eller flere barn i skolealder som kan si litt om hvordan det er?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har bare to på skolen foreløpig, minstemor begynner til høsten. Har vært alene med ungene siden august (gubben har pendla, eller det vil si han har vært her 6 uker til sammen siden august)! Det er kjempe travelt, merker at stress nivået mitt har steget veeeeeldig! Ettermiddagene går i ett med lekser, middag, kjøring til og fra aktiviteter og til slutt stuper jeg ned i sofaen når ungene legger seg for kvelden! Overser glatt de klærne som må brettes og tenker som så det er ingen som tar det fra meg! Så det er lite tid til egne ting, men blir sikkert bedre når gubben slutter å pendle!

Har ikke mer eller mindre tid til oss selv nå enn når de gikk i barnehagen.

Alle barna begynte med aktiviteter som turn og ballspill når de var 4 år.

Barn 1, 10 år: Fotball og speider + fast hver onsdag til en kamerat for å spille dataspill (4 kamerater sammen)

Barn 2, 8 år: Fotball, håndball og speider

Barn 3, 7 år: Fotball og turn

Barn 4, 5 år: Balltrening og turn

Ellers er det lekser og besøk av venner som tar opp tiden. Vi har to biler for å kunne dele oss. Spesielt når det er fotballturnering for eldstemann er det travelt.

Har en plan om at om cirka 5-7 år vil timeplanen til oss voksne være mye roligere og vi vil ha mer tid til hverandre. Nå er det familien som blir prioritert.

Oi, d hørtes travelt ut.. Jeg har to barn nå, og største begynner på skolen til høsten. Vi vurderer en til, men synes det virker som alle som har tre eller flere barn har det så utrolig travelt.. Klarer liksom ikke helt å bestemme meg.. Det er jo veldig koselig med baby og det hadde vært kos med et søsken til de to vi har, men takler jeg stresset??

Når begynner barna å dra på trening og slikt alene? Vi har gymsalen (der det både er håndball og fotballtrening) 3 min unna.

Har 4 skolebarn.

A: Svømming, håndball og fotball 5 kvelder i uken samt kamper annenhver helg, i tillegg kommer cuper.

B: håndball og svømming, 3 kvelder i uken. I tillegg til stevner, cup og kamper. Spiller ikke på samme lag som eldste.

C: Svømming og kor. 2 kvelder i uken.

D: Svømming og kor. 2 kvelder i uken.

De to yngste har samme kvelder med etter hverandre da dem er på ulike partier.

Det blir å fylle bilen med barn og kjøre etter plan. Hjemme senest 21.30 har da hvert hjemom å levert de yngste etter tur så mannen overtar legging. Jeg kjører ca 30 mil i uken kun til fritidsaktiviteter.

Jeg syntes det er stas at barna er aktive og trives med det, at det blir mye kjøring og planlegging for å få ting til å gå opp får så være.

Himmel. Ingen voksne her som har bestemt seg for hva ungene får lov til å drive med, og hvor mye det er forlangt at de skal klare sjøl?

Hvis jeg hadde hatt 4 barn og alle gikk på to, tre eller fire aktiviteter ville det jo ikke være noen normal familietid igjen. Å påstå at man "prioriterer" familien ved å kjøre unger hit og dit er det rareste jeg har hørt.

Kjenner ei som ble så lei av at ungene "aldri" var hjemme mer enn en time etter skoletid. De kjasa rundt fra ditten til datten. Så begynte hun og mannen å lage gourmetmiddager. De ble servert i 19.00 -20.00-tida om kvelden. Og da fikk pipen en annen lyd. Det ble faktisk sånn at tenåringene sa fra til kompisene at de ville ikke ut på byen eller bort og se film før de var ferdige med familiemiddagen...

DET syns jeg er å prioritere familien. Ikke å bli en taxisentral, men å gjøre noe som er fint for alle.

Annonse

Hvis det blir tre barn på oss, så tror jeg nok ikke de får være med på så mye... Tenker max to ting på hver eventuelt. Blir det ikke stressende for barna å farte på den måten da?

Har 5 barn, 3 av dem på skolen.

Jeg har ikke tro på det der rottracet folk driver med nå for tiden, jeg tror ikke det er bra for unger å ha fullbooka fritid. Unger trenger også å roe ned med foreldre hjemme. Tror det er viktigere i dag enn før fordi det kreves mye mer av barna på skolen nå en da vi voks opp, og tempo er så enormt mye raskere + alle impulser de får fra multimedia.

Eldste min er 13 og er med på slalomtrening hver onsdag + bark og 4H som hver har møte en gang i mnd.

Nesteldste på 10 går på det samme + fotball i sesongen. (da går jo slalom naturlig ut ;) )

6 åringen går på turning en kveld i uken, og regner med han skal på fotballtrening til våren.

Det er plenty nok. Så går det en del tid med lekser, det er viktig å følge leksene ordentlig opp -synest jeg.

Resten av ettermiddagene bruker vi sammen, baker, spiller spill, ser tv, snakker og koser oss :)

Ungene er selvfølgelig på vennebesøk innimellom også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...