Gå til innhold

Tenkte å prøve meg på lavkarodiett... andre som gjør det her ? hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har siden nyttår hatt et kosthold med minimalt med karbohydrater. Dvs. jeg spiser knekkebrød med kjøttpålegg, og til middag spiser jeg masse grønnsaker og kjøtt eller suppe. Den første mnd hadde jeg total snop-avhold for å kvitte meg med det verste søtsuget, men nå unner jeg meg litt nå og da. Drikker lett-brus:) Har tatt av ca. 10 kg og er veldig fornøyd! Ca. 3 kg til, så tenker jeg det holder;) Lykke til!

Skrevet

Samme tenkte jeg på akkurat i dette øyeblikk. Har av en eller annen dum grunn spist alt jeg har kommet over i 5 dager, og det har satt sine spor med en dum liten struttmage. Har fått så mange fine komplimanter på hvor tynn jeg er blitt, så skjems nesten litt nå. Uffameg :) Har absolutt troen på lavkarbo, så tror ikke det er noe dum idè. Les: http://forum.lavkarbo.no/ Synes det er mye å lese og det virker vanskelig å vita hva og hvor mye man kan spise, men sjekker du innholdsfortegnelsen og det er max 2g karb pr 100g, da er du rimelig safe :) Men jeg har ikke satt meg inn i det, så les på lavkarbo forumet!

Skrevet

Jeg har nettopp startet, og bruker oppskrifter i en bok som heter Frisk med Lavkarbo 100 oppskrifter - og dette er veldig greie oppskrifter. Blir mye egg / omeletter, ost, kesam, cottage cheese, fetaost, grønnskaker, bl.a. mye tomater og avokado, salat, kjøtt, fisk, lavkarbobrød og lavkarboknekkebrød.

Skrevet

hvordan reagerer kroppen når den får karbohydrater igjen etter endt diett? Noen som vet/har erfaring med det?

Skrevet

Jeg har spist lavkarbo-mat i 4 uker nå og har gått ned ca 6 kg. Og det helt uten å sulte!!! Jeg har også brukt boken "frisk med lavkarbo", absolutt å anbefale. Lager eget brød, og spiser mye fett og proteiner. Lager middager med masse deilig fløtesauser, bruker blomkål og brokkoli istedenfor poteter, enten kokt, most eller gratinert. På brødskiva spiser jeg mye feite oster, egg med masse mayo, spekemat, makrell, laks ol..

Som snacks spiser jeg nøtter, baconcrisp og mørk sjokolade (70%)

Merker at blodsukkeret holder seg mye mer stabilt, er mett lenger og mye mindre søthungrig (og jeg har vært ekstreeemt sjoko-sugen)

Lykke til!

Skrevet

Er det ikke "lov" å spise ting som inneholder mer enn 4 g karbo ? Oi det var lite ;) Hva med sånn fullkornspastaer og fullkornspagetti med fiber, er sånt også fyfy?

Frisk med lavkarbo ja, er det masse oppskrifter i den boken ? Og tips til hva man kan spise og slikt ? HVis det er det skal jeg jammen kjøpe den!

I mellomtiden.. du har ikke lyst å legge ut oppskriften på det brødet du baker vel ? =)

Baconsnacks er jo kjempe godt så da har man noe å kose seg med på lørdager også , ikke dårlig :))

Har full tro på av lavkarbo funker så jeg har begynt :)

takk for råd og tips alle sammen :)

Skrevet

Nei poenget er å ha i seg så lite karbo som mulig. All pasta, ris, poteter og melvarer er forbudt... og sukker. Ifølge det som står i boken så skal man helst ikke ha i seg no særlig mer enn 50g karbohydrater om dagen. Da er det greit å gløtte litt på innholdsfortegnelsen når man handler. Etterhvert så går det av seg selv.

Det står mange gode, enkle oppskrifter i boken. Også mange tips til hvordan man kan gjennomføre dette i travel hverdag.

Det står en brødoppskrift i boka, men jeg bruker en annen som jeg liker godt. Kan poste den imorgen, for akkurat nå ligger det en bebis på meg ;)

Skrevet

Ok, høres bra ut =) Ja det er nok bare å bli vant til det, så går det sikkert som en lek :)

Det er helt topp vet du, tusen takk og kos deg med bebisen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...