Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #1 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg er på arbeidsavklaringspenger og studerer fulltid. Jeg lurer på hva som skjer dersom jeg blir gravid? - Kan jeg fortsette å være student og følge handlingsplanen, og dermed motta like mye i arbeidsavklaringspenger som før babyen ble født, og så kan pappaen være hjemme i permisjon? - Kan jeg være hjemme i permisjon (og motta foreldrepenger eller noe sånt i et år eller hvor lenge det er), og så fortsette med utdanningen etter handlingsplanen etterpå, slik at handlingsplanen og arbeidsavklaringspengene på en måte blir satt på "pause" et år? - Kan jeg dersom jeg får barn på slutten av tiden som student med arbeidsavklaringspenger, ta de siste eksamenene og være hjemme med foreldrepenger (eller noe sånt)? (PS. Jeg har ikke opptjent noe grunnlag for foreldrepenger annet enn arbeidsaklaringspenger). - Kan jeg dersom jeg får barn på slutten av tiden som student med arbeidsavklaringspenger, ta de siste eksamenene og så fortsette å studere videre (ta flere fag eller begynne på master) i permisjonstiden med foreldrepenger (eller noe sånt)? Vi har ikke bestemt oss for om vi skal få et barn nå mens jeg er på arbeidsavklaringspenger og under utdanning eller om vi skal vente til jeg har jobb... Greit å vite en del om hva slags løsninger som finnes i forhold til økonomi først i hvert fall... Er også interessert i å høre om det dersom det finnes flere mulige løsninger enn de jeg har skissert... - Og selvsagt om de løsningene jeg har tenkt på ikke er mulige... Håper det er noen nav-ansatte her idag! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948913-noen-som-jobber-p%C3%A5-nav-her-hvis-man-f%C3%A5r-arbeidsavklaringspenger-og-blir-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #2 Del Skrevet 24. februar 2011 - Kan jeg fortsette å være student og følge handlingsplanen, og dermed motta like mye i arbeidsavklaringspenger som før babyen ble født, og så kan pappaen være hjemme i permisjon? ja, om du studerer fulltid. - Kan jeg være hjemme i permisjon (og motta foreldrepenger eller noe sånt i et år eller hvor lenge det er), og så fortsette med utdanningen etter handlingsplanen etterpå, slik at handlingsplanen og arbeidsavklaringspengene på en måte blir satt på "pause" et år? ja - Kan jeg dersom jeg får barn på slutten av tiden som student med arbeidsavklaringspenger, ta de siste eksamenene og være hjemme med foreldrepenger (eller noe sånt)? (PS. Jeg har ikke opptjent noe grunnlag for foreldrepenger annet enn arbeidsaklaringspenger). ja, aap gir permisjonsrettigheter - Kan jeg dersom jeg får barn på slutten av tiden som student med arbeidsavklaringspenger, ta de siste eksamenene og så fortsette å studere videre (ta flere fag eller begynne på master) i permisjonstiden med foreldrepenger (eller noe sånt)? ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948913-noen-som-jobber-p%C3%A5-nav-her-hvis-man-f%C3%A5r-arbeidsavklaringspenger-og-blir-gravid/#findComment-142948937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #3 Del Skrevet 24. februar 2011 Takk for svar! Jobber du i Nav eller har du bare generelt oversikt over rettigheter? Er det flere muligheter jeg ikke har tenkt på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948913-noen-som-jobber-p%C3%A5-nav-her-hvis-man-f%C3%A5r-arbeidsavklaringspenger-og-blir-gravid/#findComment-142948956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2011 #4 Del Skrevet 24. februar 2011 har generelt oversikt over rettigheter. tror ikke det er flere muligheter, som du ikke har nevnt her. syns du hadde fått med mye...hehe. jeg ville kanskje gitt permisjonen til far og fortsatt på skolen. for da får dere jo masse tid sammen alle tre. men det er jo ikke så lett å få til om babyen kommer midt i semesteret Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948913-noen-som-jobber-p%C3%A5-nav-her-hvis-man-f%C3%A5r-arbeidsavklaringspenger-og-blir-gravid/#findComment-142948973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå