morromor Skrevet 24. februar 2011 #1 Del Skrevet 24. februar 2011 Har kjempelyst til å føde hjemme, og da jeg skulle finne meg en jordmor viste dette seg desverre å være utrolig vanskelig.. Det er to jordmødre som tar på seg hjemmefødsler i vest agder. Men begge to er på ferie i august, da jeg selvfølgelig har termin. Ringte kommune jordmor, men hun tok ikke på seg hjemmefødsler. Lurer på hva jeg skal gjøre nå.. Kan jo prøve i en annet fylke, men vet ikke hvordan de stiller seg til den lange reiseveien. Blir så FUSTRERT! Er man jordmor på sykehuset og tar imot barn hver eneste dag må det vel være noen flere som kan hjelpe meg her ville jeg tro... arghh,,... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948746-vil-f%C3%B8de-hjemme-men-de-to-jordm%C3%B8drene-jeg-kan-velge-mellom-er-p%C3%A5-ferie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snorkfrøken* Skrevet 24. februar 2011 #2 Del Skrevet 24. februar 2011 Hvor langt inn i Vest-Agder bor du? En jordmor her i Aust som i hvert fall tar deler av Vest-Agder. Hun bor i Risør. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948746-vil-f%C3%B8de-hjemme-men-de-to-jordm%C3%B8drene-jeg-kan-velge-mellom-er-p%C3%A5-ferie/#findComment-142949162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morromor Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 24. februar 2011 Bor i iveland, har sett hjemmesiden til hun jordmora tror jeg, hun holder på med sånn alternative greier? Var det henne du hadde med på din fødsel? er du fornøyd? og tror du hun er villig til og påta seg en fødsel med så lang reisevei? Hvor mye måtte du betale for dette? Masse spørsmål her, hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948746-vil-f%C3%B8de-hjemme-men-de-to-jordm%C3%B8drene-jeg-kan-velge-mellom-er-p%C3%A5-ferie/#findComment-142949598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snorkfrøken* Skrevet 25. februar 2011 #4 Del Skrevet 25. februar 2011 Hei, igjen! Ja, hun holder på med sånn alternative greier! Kjempekoselig dame. Jeg har ikke født enda, men har hatt en innledende samtale med henne, følte meg absolutt trygg på henne, synes det er viktig at kjemien stemmer. Mannen min, som ikke er spesielt "alternativ" likte henne også. Det var nok en del dyrere enn jeg hadde tenkt, (vet ikke helt hva jeg hadde tenkt, da). Kom på 16 tusen ca., det dekker da 5 ukers beredskap for henne, hjemmebesøk, etterarbeid (hun tar alt papirarbeid i forhold til det offentlige), mm. Vil bare poengtere at vi IKKE har spesielt god råd, men det er veldig viktig for meg å føde hjemme denne gangen, om jeg kan. (Såvidt jeg rakk inn på sykeuset sist, så jeg vil heller vite at jeg skal være hjemme i fred og ro denne gangen.) Vi sparer barnetrygden, og øremerker disse pengene til klær, utstyr osv. som barna trenger, så vi hadde en liten "buffer", heldigvis, og betaler derfor gladelig for å få lov til å føde barnet hjemme. Ring henne og spør om hva hun mener om reiseveien. Om hun ikke kan, så går det kanskje an å spørre en annen. Jeg diskuterte hjemmefødsel med jordmor på helsestasjonen, (kjenner henne fra før), hun sa hun kunne ha tenkt seg å være med, men hadde selvsagt planlagt ferie med familen når jeg har termin. Vet ikke om det trengs spesiell godkjenning for hjemmefødsler, men det kan sikkert Aina svare på. Tror det også er ei i Fyresdal som tar hjemmefødsler, men det er vel enda lengre unna deg. Lykke til! Håper virkelig du får det til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948746-vil-f%C3%B8de-hjemme-men-de-to-jordm%C3%B8drene-jeg-kan-velge-mellom-er-p%C3%A5-ferie/#findComment-142952255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morromor Skrevet 26. februar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 26. februar 2011 Takk for svar. Ja hun virket jo koselig hun, men 16000, huff, det var litt dyrt.. Vet ikke om jeg har råd til det rett og slett.. Må jo kjøpe fødebasseng o.l åsså, vil ikke leie.. barna kan jo bruke det som basseng til sommeren også.. Føler også det er veldig viktig for meg å føde hjemme, og håper virkelig dette går. Skal ringe aina og høre hva hun sier etter jeg har vert på ul, da vet jeg jo termindatoen mere sikkert. Tenkte jeg skulle prøve sykehuset også. kanskje de han noen som tør og begi seg ut på dette. Skjønner ikke at det ikke er flere som tar på seg hjemmefødsler! Det må jo være de flotteste fødslene man kan være med på! Det trengs egentlig en spesiell "godkjenning" for å føde hjemme, dvs, alt må jo være greit, barnet må ligge riktig og mor må være frisk, ikke røyke osv.. men utfyller jo alle disse kravene og mere til. Så det burde ikke være noe problem. Gleder meg iallefall nasse til ul nå, kanskje, ja bare kaaaanskje jeg har termin litt seinere (-; Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948746-vil-f%C3%B8de-hjemme-men-de-to-jordm%C3%B8drene-jeg-kan-velge-mellom-er-p%C3%A5-ferie/#findComment-142958215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå