Gå til innhold

aggressiv 5 aring..

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente pa 5 aar som har vaert veldig bestemt fra tidlig alder.Pga mye sykdom som barn tror jeg hun har blitt litt skjemt bort, vant til aa fa viljen sin osv. Er veldig mamma-jente.. Naa er jeg gravid og hun har blitt veldig agressiv, hun kan finne pa a kaste harde ting pa bade meg og magen min, slaa meg , bite osv, og det gjor veldig vondt og jeg stresser meg gjennom hverdagene med dette.. Provd time-out men det virket ikke siden hun synes det var bare goy med time out, hun ber alltid om unnskyldning og gir meg en klem etter hun har gjort noe galt.. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjore... Er dette vanlig eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142948640-aggressiv-5-aring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er veldig normalt at unger må gjennom en slik fase. har en på to år som er igjennom en slik periode nå. vi setter han i senga. han får ikk ha med leker i senga. må sitter der uten noe til han roer seg ned og sier unnskyld.

er hun glad i tv, så skru den av for en stund om hun ikke kan oppføre seg.

Hei!

Det der høres ut som pre-pubertet nummer en... Datteren min hadde en trasig periode da hun hadde ca et halvt år igjen av barnehagen, slamret med dører og slo meg og styret masse, ropte og skrek.

Når hun er rolig, går det an å snakke med henne da? Eller er det bare styr hele tida? Hvordan er hun i barnehagen? Min datter var "normal" i barnehagen..

Jeg tror det kommer til å ordne seg, hun blir nok verdens beste storesøster når den dagen kommer. Prøv å unngå å bli sint tilbake, la pappa ta over mer og forklar at du ikke orker den oppførselen der og at du trenger litt mer ro rundt deg. At dere kan være mer sammen når hun roer seg. Straff nok det, for en liten jente.

Lykke til, det er ikke artig men det går nå ihvertfall over! Det kommer igjen ved gitte intervaller :) Frem til puberteten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...