Gå til innhold

Symfysemål uke 16??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

HI: jeg var hos jordmor da jeg var i uke 17 (16+2), og hadde da symfysemål på 16 cm.

Emma + ??? : har ikke heeeelt forstått hvorfor det er slik, men det er tydeligvis ingen sammenheng mellom symfysemål og størrelse på magen. Med eldstemann hadde jeg det motsatt av deg; symfysemål langt over snittet, men så liten mage at folk ikke så jeg var gravid før helt mot slutten. Forsøkte å få et svar ut av jordmor om hvorfor det er slik, og såvidt jeg forstod på henne, har dette med at noen bærer barnet "utenpå" magen, mens andre bærer det "inn mot ryggraden". Symfysemålet er jo avstanden fra bekkenbenet til toppen av livmora, og har jo dermed ingenting med om magen ligger "utenpå" eller "inni".... så da kan det altså skje at man får lavt sf-mål og stor mage, som deg. Eller høyt sf-mål og liten mage, som meg. ;-)

:-)

Det er egentlig ikke normalt å måle så tidlig, så alle dere som ikke har blitt målt enda; frykt ikke! Selv var jeg til sjekk i går.. 36+4 og målte da for tredje gang, så ja.. ikke noe pes!

Dessuten skal man ikke legge seg så mye opp i dette med hvor det ligger; så lenge babyen har sin egen fine kurve som ikke er ALT for annerledes enn gjennomsnittet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...