Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Mente å oppdatere før, men nettet har vøri borte. Men her er den: Fødselshistorien Onsdag 16/2, på kvelden, startet ting så smått å skje, men det var ikke stort, rier som varte i rundt 20 sek, og hadde laaange opphold. Slo meg til ro med at jeg var førstegangs fødende, så hadde nok lang tid på meg før dette startet for fullt, og med det gikk jeg til sengs, forberedt på at det fortsatt ville være mange timer til fødselen (klokka var vel rundt halv 1) Klokka 4 brå våknet jeg av intens smerte! Riene var defentlig på plass, ingen tvil der, så jeg startet å telle, men tok ikke mange telle rundene før jeg forsto at tiden var inne, riene varte i 50 sek og hadde kun 4 min mellom. Fikk opp samboeren, og ringte til føden, tiden var inne! Tenk, snart ville vi være foreldre. Hele turen inn il føden satt jeg sammenkrøket i smerter, men med et smil om munnen, smertene var velkommen. På føden sjekket de ctg, jo, riene var et faktum, så jordmor sjekket åpning: 4-5 cm allerede (da var klokka halv 8) Tiden som fulgte var smertefull, gudene vite hvor mange ganger jeg sa til samboeren at jeg ikke skulle føde noe barn, han fikk holde seg der inne. Eller hvor ofte jeg sa at sambo kunne overta Klokka 10 ca sjekket de åpning på nytt, 7 cm, og inn på fødestua med oss. Dette gikk fort! Og klokka 11:05 satte pressriene igang, men jeg fikk ikke lov til å presse enda, så prøvde å puste meg gjennom det, la oss si at jeg forelsket meg i lystgass maska de timene jeg lå på fødestua Klokka 11:15 kom enderlig klarsignalet for å presse, og gjett om jeg gjore! Gutten startet å stresse da han satt fast i åpningen, og jeg hørte noe om sugekopp, før det lød i metall?! Tengte ikke mer over det, da jeg måtte presse igjen. Og så lå han der på brystet mitt, vår herlige sønn <3 Smertene ble defuse, nesten glemt! Jordmor så på meg med et nok så trist ansikt, forsto ikke hva som var trist med dette, før hun sa det: "beklager at jeg klippe deg uten bedøvelse, men han måtte ut!", jeg kunne ikke annet enn å le, for jeg hadde ikke kjent noe til noe klipping! Lokalbedøvelsen ble satt, og hun startet å sy, jeg ble så svimmel og gikk inn og ut av bevisthet, Guttom ble lempet over til faren sin, som nyerlig hadde hatt den stolte oppgava med å klippe navlestreng. Husker ikke alt som hendte etter det, bare at jeg ble liggende å fokusere på samboer og sønn. Senere fikk jeg beskjed om at jeg hadde mistet nesten en liter blod ved fødselen, og to dager senere (etter forsøk på å få jern inntravanøst) fikk jeg blodoverføring. I dag er Guttorm en uke gammel Og veeeldig bevist på hva han vil: Vi får ikke til ammingen, da han ikke suger riktig, og jeg ikke produserer nok melk, så mme og flaska er vist herlig, puppen er kun til kos (enda mor forjeves prøver å få til ammingen, og smokken skal helst være i munnen hele tiden (brukes da han har ekstremt sugebehov, som jeg ikke klarer å tilfredsstille, da det gjør vondt å ha han til bryst for lenge) Enda jeg mistet mye blod, så synes jeg dette var en bra første fødsel på 7,5 timer var jobben gjort, og smerter kan ikke huskes
Carina har to små gull Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Gratulerer så kjempe masse med gutten LilleDina Hørtes jo ut som du hadde en flott fødselsopplevelse. Mange gode klemmer fra
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Tusen takk ser man bort fra blodtapet gikk alt strålende prøver fortsatt å komme til hektene igjen, men har utrolig nok mye energi, hvertfall nok til å ta godt vare på sønnen vår Samboern er stor hjelp å ha i disse dager
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Gratulerer så masse med nydelig lille Guttorm! Jeg er så glad på deres vegene etter alt dere har vært igjennom.. Endelig er du også mamma det fortjener du virkelig! Hørtes ut som en fin fødsel tross alt syntes jeg, og håper det er min tur snart. Kos deg som nybakt mamma med mann og sønn <3
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Tusen takk Ja, synes virkerlig fødselen var bra jeg Blodmangelen var jo egentlig ikke stort problem sånn sett, er bare litt mer slapp, og blir lettere anpusten, ellers er det ikke stort å merke ved det
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Endelig kom det oppdatering fra deg, har lurt på hvor du ble av ;O) Gratulerer med 1 sønn!!!
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 26. februar 2011 #9 Skrevet 26. februar 2011 Tusen takk jenter
Miss Snow Skrevet 26. februar 2011 #10 Skrevet 26. februar 2011 Gratulerer så masse! Godt å se at alt har gått bra med dere! Her har vår frøken allerede rukket å bli tre måneder!
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Takk Oi, tiden har gått fort!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå