Gå til innhold

Er gutten min på 10mnd alt for liten?

Anbefalte innlegg

Han veier 8000g og 72cm.

Han ligger under på vekstkurven.

Har sett mange barn som er yngre enn han, men de ser større ut enn han og veier mere.

Jeg synes han spiser lite og jeg ammer han enda, føler at han har blitt avhening av amming og liker å amme mere enn mat.

Storebroren veide 10,5kg og 76cm når han var 9 1/2 mnd.

Jeg er veldig beskymret :(

Fortsetter under...

Min var omtrent like stor. Tror han var 8,4 kg og 74 cm. Var også småspist og ble omtrent fullammet fra 10-12 mnd.

Min fulgte kurven sin helt fint, og helsestasjonen uttrykte aldri bekymring slev om jeg prøvte å ta de opp med de.

Min er 2 år nå, og fortsatt liten, ca 11,5 kg og ca 86 cm. Appetitten er fortsatt liten, men har hatt et par mnd nå der han har hatt relativt god matlyst, og nå ser det ut til at han er inne i en vokseperiode. Så er ikke bekymret for at han skal forbli liten av vekst.

Ja, han er jo litt liten, men min gutt var bare 7 kilo når han fyllte 1 år. Nå er han 2,5 og har akkurat rundet 10 kilo. :) Jeg har vært på vekstkontroller månedtlig til han fyllte 2 år, bare for å være sikker på at han ikke gikk ned i vekt. Når han var 2 år veide han akkurat 9 kilo, så han har lagt bra på seg de siste månedene. :D For første gang siden han var 6 måneder har han nå kommet seg INNENNFOR normal på vektskjemaet. Han har vært under, veldig under, hele tiden.

Ikke bekymre deg, og ikke la måltidene bli et skrekkscenario der du forsøker å tvinge maten inn i ungen. :) Vi er så forskjellige, og noen barn er små og noen store. Jeg var selv også bare 7 kilo når jeg var 1 år, og vekta begynte vell ikke å bli normal før jeg nådde skolealder. Det skal sies at jeg er god og rund nå :D

noen barn er rett og slett bare mindre enn andre, det er det som sammen med de litt større barna utgjør et gjennomsnitt:)

det var det jeg fikk beskjed om på helsestasjonen med mitt barn som alltid har vært ganske mye mindre enn andre barn. nå er hun 14 mnd, er ca. 80 cm lang og veier 9,2 kilo.

så lenge barna følger utviklingen, er friske og raske så gjør det ingenting om de er litt mindre enn andre barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...