Gå til innhold

Til dere som gir vann til deres små barn..


Trønderpia

Anbefalte innlegg

Har ei lita jente på 7 mnd, som er forkjølet, og høres ut som hun har en del slim i halsen som hun ikke får opp. Får slimløsende hostesaft, men det har ikke funka enda i hvertfall. Tenker at "seig" melk og grøt kanskje ikke gjør det så mye bedre, så lurer på om jeg kan prøve å gi henne litt vann i ny og ne..? Hun har ikke fått dette før, kun melk!

Bruker dere evt. å gi kaldt vann, eller lunket vann? Og koker dere vannet først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt at det er litt lunket, mest fordi det vil være uvant å få noe iskaldt ned i halsen. Men heller ikke varmt, men litt kald/lunket..

 

Når hun er 7 mnd ville ikke jeg brydd meg med å koke vannet først, men om du velger å gjøre det for å være heeeeeeeeelt sikker så skader det jo ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du gi vann. Vi begynte med det når barna var 3 uker. Lillegutt på 6 uker får litt vann mellom måltidene. Og etter det blir han fornøyd igjen:) Vi koker det. Men hadde nok ikke gjort det hadde han vært 7 mnd. Men hadde varmet det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg da bare ta lunket vann fra springen, eller bør jeg ta kaldt vann, og varme det litt i mikrobølgeovnen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke ta lunket vann fra springen! Det kan inneholde bakterier fra varmtvannstanken. Varm heller opp i mikro eller kjele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...