Gå til innhold

Noen som kjenner noen som har "møtt veggen"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er selv sykemeldt akkurat nå etter et relativt hardt møte med den berømte veggen.

Symptomene kan vel være rimelig individuelle tenker jeg. Mine er ihvertfall skuldrer over ørene pga stress, mye vondt og betent i skuldre og nakke. Mye hodepine. Sover dårlig om natten - særlig første halvdel. Sliten, orker veldig lite, noe som fører til dårlig samvittighet overfor alt jeg burde gjort. Har en følelse av ikke å strekke til, verken for sønnen, samboeren, på jobb eller noe annet. Dårlig matlyst, vekttap. Store humørsvingninger, den minste ting kan rasere hele verden. Bare det at jeg innser at jeg ikke har mere ved oppe og at jeg må ned i kjelleren for å hente mer er nok til at jeg ligger i 20 minutt på gulvet og gråter, før jeg sovner og kan sove i 20 minutt for deretter å våkne og gå etter ved som om det var det naturligste ting i verden.

Jeg møtte veggen for noen år siden.

Hade ikke så mange symptomer, var på ferie og koste meg på en etterlengtet ferie, så falt jeg brått om på gaten, helt ut av det blå, og da var det gjort. Tok ca. 1 år før jeg var helt meg selv igjen.

Nå er det "glemt", men pass på, det er IKKE morro å være der!!!

Jeg møtte og den berømte veggen i sommer. Har i flere år hatt det temmelig hektis ognå hadde egentlig begynt å roe seg litt. Kom hjem fra en deilig sydentur og datt rett i "do".

Mine symtomer ble da, tiltaksløshet,muskelplager i nakke og skuldre,frustrasjon,angst og utmattelse.

Heldigvis tok jeg tak i problemet kjapt og har nå jobbet meg ut av det med.

Har det helt topp nå og har lovet meg selv å aldri kjøre meg helt tom igjen;-)

Er midt i veggen selv, har vært sykemeldt i 2 uker, men det har pågått en stund.

Fysiske symptomer (de som er lett å snakke om): vondt i rygg/skuldre, til tiders skjelven eller svimmel, alltid syk (jeg blir syk først og smitter resten av familien), sover dårlig (for min del er det fra kl. 04.00 og utover), dårlig hukommelse, problemer med å fokusere (føler meg litt ADHD, klarer ikke å konsentrere meg på noe), gikk ned 8 kg på 4 mndr.

Psykiske symptomer (litt vanskeligere å adressere): Alltid sliten, ingen interesser for noe, irritert for den minste tingen, alt virker som om det er krise, ingen sexlyst, ingen matlyst (for en matentusiast som meg, et klart tegn på at noe er galt), følelse av utilstrekkelighet, osv...

Når jeg kom på et punkt der jeg tenkt at det ville vært greit med en dødelig diagnose for da ville jeg slippe mer av dette strevsomme livet, innså jeg at jeg måtte ta tak i problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...