Gå til innhold

Samboer har blitt avhengig av AMWAY! :(


1prinsesse + 1 spire:)

Anbefalte innlegg

Hei, min samboer og jeg ble introdusert for Amway i fjord sommer ,men jeg syntes det var noe merkelig med det og har valgt og holde meg utenfor dette.. Men derimor samboer har blitt "frelst" for dette og bruker all sin tid og energi på dette.

Det er en foretningside som de kaller det,er bygd opp på samme måte som et pyramide spill men på et lovlig vis. De stiller spørsmål som :vil ikke du ha mer fritid,penger og familie tid,utdannelse til barna osv.. og da sier man som regel ja til det,men jeg mener en oppgående person burde forstå at det ikke skjer så lett som det blir lagt frem..de lover en økonomi som tilsvarer en god fulltidslønn og mer i løpet av 2-5 år..

De selger alt du kan tenke deg av vaskemiddler ,helsekost,makeup og hudpleie.. holder slaviske motivasjons/hjernevaskings møter 2 ganger i uken osv osv.. Etter han begynte med dette har vi hatt utallige krangler oss immellom og med familien hans som støtter han opp og ting blir ikke bedre.. hvordan får jeg han til og se at dette tar over livet hans??Virker kult/religion lignende og han er ikke seg selv lenger... Jeg blir da sittenede hjemme med vår datter på 14 mnd så langt det lar seg gjøre,iogmed jeg jobber fulltid selv ,med seinvakt 3 ganger i uken og resten må vi ha barnevakt til.. hittils har han ikke tjent en krone men har brukt flere tusen på dette for reiseutgifter møter og produkter.. what to do!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Først og fremst vil jeg si at ingen lover deg noen ting..Du må jo faktisk arbeide hardt for å tjene penger her..De kommer ikke løpende av seg selv. Og ja, de driver på lovlig vis og det blir i samme prinsipp som tuppervare.

Jeg skjønner du er svært negativ til at samboeren din er positiv til dette, og det er jo litt synd da.. Men samtidig forstår jeg at du synes det tar mye tid..

Viss han virkelig vil dette, kan du ikke hjelpe han litt da? så kanskje dere får mere tid sammen? Det kan jo hjelpe at du viser litt interesse?? for at ting skal bli litt bedre?

Det pleier jo stort sett å være motsatt tenker jeg..at jo mer negativ man er mot den andre, jo mer krangling og feider blir det?!!

Viss du vil diskutere dette mer så send meg gjerne en pm..

jeg har litt peiling på hva dette går i, men har litt annen oppfatning enn deg bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert som deg, HI. Jeg kjenner en masse folk som har hektet seg på ulike varianter av dette, og oppført seg som "nyfrelste". Ja, helt hallelujastemning. Skummelt synes jeg. Ingen av de har i nærheten tjent så mye som de har blitt forespeilet heller, og brukt masse tid og energi. Etter en stund har det vært noe annet fantastisk.... Jeg hadde ikke fikset det ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pm er personlig melding.. Du kan gå inn på nicket mitt og kommer da til min profil. der står det send medling eller no sånt mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er blitt en skikkelig knipe dette her nå.. han har tvingt meg til og selge begge bikkjene våres også forde de tar for mye tid og er i veien for han... noe de ikke var før han begynte med amway.. Jeg har levert hun ene tilbake til oppdrettern men har fortsatt han andre enda og prøver og overtale han til og beholde han i håp om at han skal ombestemme seg.. Ultimatumet han kommer med er da bikkjene eller han.. Men jaggu får det holde og levere fra seg en hund,var ille nok det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...