Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Angående bytting av bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi som blir to år i mars har i 1 år gått i en liten familiebarnehage hvor det bare er 8-9 barn og to voksne. Hun liker seg der men vi er litt misfornøyde med bhg.

Sønnen vår må vi søke plass til i en anna bhg som er rett ved siden av oss. Da kan vi gå dit (200 m) og slipper å stresse med å kjøre og hente i to forskjellige barnehager.

Men jeg vurderer å søke jenta våres dit også. Hadde dere gjort det?

Er redd for at hele trygghetsfølelsen blir ødelagt når vi bytter nå og hun må bli kjent på nytt. Hun må uansett bytte bhg da hun er 3 år og 6 mnd for den hun går i nå er bare for 0-3 år.

æææhh, må bestemme oss fort for hva vi skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville byttet. Det vil være mest praktisk med samme bhg for begge barna. Dessuten må jo jenta skifte bhg etter hvert uansett - så ser egentlig ingen grunn til å utsette dette.

Vi byttet etter ett år i familiebarnehage. Var fornøyd med den, men ville ha en bhg med flere barn, flere ansatte og ikke minst litt nærmere jobb. Han taklet overgangen helt uten problemer - gled rett inn og jeg var totalt overflødig på tilvenningen.

Dessverre er lillebror født for sent til å være sikret barnehageplass, så det ser ut til at det blir to ulike bhg på oss til høsten fordi storebrors bhg er ganske populær.

Skrevet

Hei:) jeg jobber selv i barnehage. Jeg tror ikke det blir noe problem, nå som hun er så liten,små barn finner fort trygghet i voksne, og da blir alt lettere for de små lykketrollene, hadde vært verre om hun var 3-5 år,pga savn av venner osv. Hvis det var jeg som var i din situasjon, så hadde jeg byttet,men jeg hadde ikke ventet så lenge med det.Tror det beste for dere alle er å gjøre det så raskt så mulig.Jeg er ikke noe ekspert på dette,og det finnes ikke noe fasitsvar,men har sett litt av disse situasjonene.Gjør det du føler er best for dere.

Skrevet

Har selv jobbet i bhg en god stund og det er nok derfor jeg har tviler på å bytte. Men søker iallfall og så får vi se :)

Takk for svar

Skrevet

Vi byttet nettopp fra familiebarnehage (der pjokken hadde gått et halvt år) til kommunal barnehage (riktignok en liten en). Byttet rett før toårsdagen, og det har gått utrolig greit! Vi var kjempespente, men det gikk over all forventning! Nå er han i en barnehage han kan gå i fram til skolestart, og det kjennes trygt og godt. Han stortrives, og ble veldig fort trygg på de voksne.

Lykke til! :)

Skrevet

Ettersom hun nå straks på bytte uansett så hadde jeg gjort det nå med en gang! :) Mye bedre, så slipper du å forholde deg til 2 bhg og! :)

Skrevet

Vi bestemte oss for å søke. Håper de kommer inn i samme bhg hvis ikke søker vi henne inn når hun er 3 år. Da kommer hun under en anna aldersgruppe og er lettere å få plass til så :) Spennende dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...