Gå til innhold

Flytte med åtteåring, ny skole


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg flyttet da jeg var på den alderen og det var ikke heldig for meg.

Fra å være inkludert hang jeg utenfor resten av skolegangen.

Jeg var stille og ikke den som for fram før jeg ble invitert så det hadde mye med det å gjøre, men er barnet mer usjenert går det nok lettere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller har ikke noe annet enn personlige erfaringer fra når jeg flyttet da jeg var 8 år. Det var ikke altid like lett å være den nye, og savnet etter gamle venner var der ofte i starten. Men etterhvert som jeg klarte å tilpasse meg det nye miljøet, så fikk jeg venner som jeg enda har som voksen:) Mitt råd er å snakke med gutten din å høre hva han føler om saken. Prøv å finne ut hva du kan gjøre for ham, slik at det blir lettere å komme inn i det nye "samfunnet" og finne seg nye venner. Hvis dere begge er aktive sammen og snakker om ting, vil det være større sjangse for at dere begge vil finne dere til rette på den nye stedet:) Inkluder ham og prøv ¨løs problemene sammen, da vil han ikke stå helt alene når de nye utfordringene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mamma flyttet da jeg var 9-10 år, og jeg måtte bytte skole. Det var helt grusomt for meg, og jeg husker enda veldig godt hvordan den følelsen var. Heldigvis bodde vi ikke der lenge, så jeg ikk begynne på den gamle skolen igjen, og da var gleden stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hatt en positiv opplevelse. Vesla byttet skole i fjor, men det var kun etter et år på første skole. ( der gikk hun i klasse med de fra barnehagen). Hun begynte i ny skole da hun begynte i 2. klasse, og hun stortrives. Hun kom veldig fort inn i gjengen( klassa ). men så skal det sies at det er en veldig liten skole, kun 13 stk i klassa hennes. men hun er en bestemt litta frøken.. og fikk venner første dag..

Skal han bytte skole mitt i skoleåret?? Det skulle egentlig henne her også, men vi fikk drøyd det til etter skoleferien. så hun ikke kom inn mitt i et semester..

 

lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke flyttet selv, men har erfaring fra venner av barna som akkurat har flyttet hit. De fikk råd om at flytting midt i skoleåret faktisk var å foretrekke, fordi det ofte er mer ro og stabilitet i klassesituasjonen enn rett etter sommerferien. Har iallefall ikke vært noe problem der i gården, guttungen er fullt integrert sog skulle tro han hadde vært her alltid. En forsiktig men fin fyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen egne erfaringer, flyttet 8 mnd'r før skolestart slik at hun fikk begynne i ny bhg først med de hun skulle gå på skole med. Bare det var tøft nok for min jente.

Selv byttet jeg skole når jeg var 8, og det var ikke noe ålreit. Kom aldri inn i gjengen, ble mobbet så mye at jeg måtte bytte skole igjen, og igjen, og igjen.... Så nei, har ingenting positivt å komme med desverre. Men kan jo være det går veldig fint for ditt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...