Gå til innhold

Tvillinger overlevde pga tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Viktig reportasje om tidlig ultralyd på TV2 i går: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/-tvillingene-mine-ble-reddet-av-tidlig-ultralyd-3425488.html

Mener Ap har et viktig forslag når de vil at dette tilbudet skal være til alle. Krf og Høyre mener det bidrar til sorteringssamfunn. Mener det er feil. Tidlig ultralyd bidrar til trygghet og kunnskap.

Fortsetter under...

Tidlig Ul vil nok desverre bidra både til et sorteringssamfunn og til kunnskap. For enten vi vil det eller ikke, så vil nok mer kunnskap om fosteret føre til flere aborter.

Det er så lite fosterdød i Norge, at jeg ser ikke vitsen med å tilby ALLE gravide tidlig UL. Jeg har ikke tatt tidlig UL, verken sist gang eller nå. Jeg har muligheten, og pengene, men jeg ser ikke vitsen.

Dessuten så vil et slikt tilbud bli en enorm utgiftspost.

Jeg er ikke imot at alle skal kunne få tidlig ultralyd, heller for. Jeg syns at alle burde ha det tilbudet, så får hver enkelt velge om de vil benytte seg av det eller ikke.

Men jeg lurer fælt på hvordan de evt. skal få til dette, når de ikke engang har tid/ kapasitet til å ta inn gravide som oppfyller kravene for tidlig ul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...