celinesbaby Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 min lille liker ikke vann, lurer pa om noen har erfaring med dette_gar det ann a f eks tilsette fruktmos eller liknende sa han skal like det. eller skal jeg da bare gi melk til maltidene, han vil ikke amme lenger!hva gjor man,hm
merete81 Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Min datter heller likte ikke vann i begynnelsen, men jeg ga henne det litt innimellom, på en drikke kopp! Til slutt så drakk hun som bare det. Blir mye gris for hun skjønner ikke helt hvodan hun skal suge på den ennå, men hun liker det;-) Så bare begynn å gi det ved siden av middag eller noe, Så venner hun seg til det! jeg har bestemt ikke gitt henne noe annet å drikke enn mme og vann, dette for at hun skal venne seg til vann! og ikke søte drikker, du vet barn venner seg fort til søte drikker og bestemmer seg derfor at de ikke vil drikke hvis ikke de får det de har lyst på. Men alle gjør jo som de vil med det selvfølgelig;-))) Til frokost, lunch, kvelds gir jg mme i tillegg til grøt. Og hvis hun også ikke spiser så mye middag så gir ejg også mme.
Gjest Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 varme vannet så det er lunket, prøve med tutekopp og vann på skje. Ofte vil de ikke drikke vann av flaske pga de forbinder det med melk.
Steget Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 Vesla her har heller ikke vært lett å få til å like vann, men det har gått litt framover i det siste. Jeg har latt henne leke med tutekoppen, først uten vann, og nå med vann og sperre. Hun skjønner ikke at hun må suge, men tygger som bare det og holder koppen fint selv. Når jeg nå har gitt henne fra den andre tutekoppen (uten sperre) holder hun i den sammen med meg og i dag drakk hun som bare det. Det samme gjelder vel her som med maten - ikke gi opp, så lærer de å like det tilslutt!
Hanna30 Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Min vil heller ikke ha vann, så jeg gir melk til måltidene jeg. Prøver av og til med vann med litt juice i, eller ren gulrotjuice f.eks. Da drikker han bittelitt. Stresser ikke med det i det hele tatt, så lenge han får i seg væske er det vel ok:) Det kommer nok med tiden om man prøver i ny og ned! Min er forresten 8 måneder.
*Lissi* Skrevet 24. februar 2011 #6 Skrevet 24. februar 2011 Gutten min likte ikke vann da han var liten. Bare spyttet det ut. Syntes det var kjempe gøy da:-) Gav han veeeldig tynn saft eller juice. Da han var litt over 1 år fikk han tak i drikkeflasken til søsteren. Da gikk vannet ned på høykant. Etter det drakk han masse vann fra drikkeflaske. Nå er han 5 år og drikker bare vann. Får smake litt brus på lørdager, men drikker som regel bare none slurker før han spør etter vann.
Frøken B ღღ Skrevet 24. februar 2011 #7 Skrevet 24. februar 2011 Til min store overraskelse så var det her koppen som utgjorde den store forskjellen. Vi brukte Avent flasker og tutekopper og sleit med å få i ho nok væske. Vann var håpløst, smaksatt vann (litt saft, litt sitron eller appelsin) var litt enklere i å få i ho, men likevel ble det ofte for lite. Når vi slutta å bruke flasker helt så prøvde jeg noen andre kopper fordi jeg ikke var helt fornøyd med at Avent-drikketutene lakk. DET var saker det. Ho drikker så mye at vi innimellom må begrense det. Ho drikker seg mett om ho får lov. Selv om det var det som funka her så er det ikke sikkert det gjør det for alle. Men, det kan nok være verdt å prøve andre kopper.
EgG Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 Det gjorde ikke snuppa mi heller. Jeg tok bittelitt saft i slik at det ble litt smak for deretter, sakte, men sikkert tynne den ut til bare vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå