Gå til innhold

Et barn på nesten 2, hvor mye kan man forvente at de kan si


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det.

Har en datter som ble to nå i februar, og det er først nå de siste månedene at hun har begynt å sette sammen noen av ordene. "Mamma sitta her" f.eks. Hun skjønner mye og har "snakket mye", bare få av ordene vi har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unormalt er det ikke, alle barn er forskjellige :) Selv lager min på 2 år og 1 mnd mange setninger, synger litt osv men vet om andre på samme alder som snakker veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok individuelt ja. Jeg var litt bekymra for min datter, men hun sier jo ca 20 ord, og setter sammen to ord avogtil, og det fikk jeg beskjed om at var helt normalt på 2 års kontrollen. De forventet vel at de skulle kunne sette to eller flere ord sammen, sa hun til meg, men alle barn er forskjellige.

 

Det viktigste er vel at hun "prater" selvom dere ikke forstår hva hun sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvente og forvente... Datteren til en venninne av meg, venta til hun var 2 år og 1 uke med å si mamma. De hadde nok forventa at det skulle komme tidligere, men ble ikke klassifisert som unormalt på helsestasjonen.

Ene nevøen min sa kun ordet mamma da han var 2 år - han sa det til ALT, he he.. Da han var 2,5 år, snakka han i fulle setninger og ganske så reint. Veldig individuelt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...