FruFrydmedtotette Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 Mannen min sin jobb skal ha julebord til sverige en helg i mars,reiser fredag ettermiddag og er hjemme søndag samme tid. Men er usikker på om jeg klarer å reise fra lille gutten vår,han har aldri hatt en natt borte fra oss begge. Pappaen har vært litt borte i forbindelse med jobb,men jeg har jo vært hjemme. Min mamma har tilbudt seg å passe han,de treffes sikkert 3/4 ganger i uka,er nærmeste nabo til oss så kjenner hverandre godt. Grunnen til at jeg vurderer å dra er at vi i begynnelsen av juli venter nummer 2,og da går det jo laaang tid før vi får muligheten til å få en helg sammen bare oss. Jeg er nok kanskje litt "gammeldags" når det gjelder å reise fra ungen. Vet jo om mange som har jevnaldrende barn med oss som har hatt masse pass. Har jo hendt at mamma har sitti her oppe etter han har lagt seg og passet han hvis vi har vært hos venner ol,men vi kommer jo alltid hjem igjen før han våkner.
To små tuller Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 For all del; bare dra! Sønnen din vil storkose seg hos bestemor som vil gjøre alt for at han skal ha det bra. Blir litt frisk energi for både dere voksne og minsten. Jeg reiste fra mine første gang da de var ca. 7 mnd. da passet pappaen dem mens jeg var på jentetur. En måned etter tok jeg og mannen en romantisk helg på fjellet mens vi plasserte en tvilling hos mine foreldre og en tvilling hos hans foreldre. Det gikk helt strålende, ungene var lykkelige og slitne etter en helg med nye impulser og maksimum dose oppmerksomhet. Tror det er kjempeviktig for dere å ta noen turer uten småttiser, spesielt nå som dere venter en til. Dere får mye ny energi, og det vil både dere og gutten deres tjene på. Lykke til og GOD TUR! ;o)
Canari Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Du må vel kjenne på hva du selv har lyst til, det har du all rett til, særlig når du er gravid og kanksje også blir fort sliten. Jeg synes det høres ut som om du har mest lyst til å være hjemme :-) Da synes jeg du skal gjøre det, av hensyn til deg selv! Tror neppe babyen tar skade av at du tar deg en tur. Jeg hadde samme problem vedr en jobbreise da jeg var gravid, og fikk mange fine forklaringer fra legen min som jeg kunne gi videre til arbeidsgiver :-)
littlefairy Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 for at du skal føle deg trygg på at dette går bra, så kan du jo la henne ha han en kveld før dere drar?! hvor hu legger han, og tar han opp igjen dagen etter så får du hvertfall prøvd det ut, og kan avgjøre selv om du syns det føles greit å dra på tur
Gjest Skrevet 24. februar 2011 #5 Skrevet 24. februar 2011 Hvis du føler deg komfortabel med det så er det ingenting i veien for å dra Men dersom du innerst inne ikke vil så dropp det! Da kommer du uansett ikke til å kose deg, bare tenke på babyen hjemme. Vi dro på en helgetur (bryllupsreise) da eldste var 8,5 måned. Det gikk helt fint Barnet ditt kommer ikke til å ta noen form for skade av at du reiser, han kjenner jo også bestemoren godt siden han ser henne så ofte som 3-4 ganger i uka Mitt tips er altså at du må føle på det selv. Dersom du ønsker å ta denne turen, så dra og kos deg. Kan være lenge til dere får denne sjansen igjen, og forholdet kan ha godt av et lite pusterom en gang iblant, og bare være dere 2 voksne Dersom du derimot ikke føler deg komfortabel med å dra, så har du det bedre hjemme med barnet ditt den helgen
FruFrydmedtotette Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2011 Takk for mange svar. Det er vel egentlig for min egen del jeg er bekymret. Mamma har utrolig barnetekke,og jeg er en av 4 søsken så om jeg har noe problemer med sønnen min så ringer jeg bare henne. Men jeg tror vi kommer til å reise,sikkert litt deilig å være "ungdom" en helg igjen,sove til man våkner og bare kose oss med hverandre. Skal jo seff være sammen med kollegene til mannen,men det er jo ikke hele tida. Blir sikkert en stund til neste gang vi har muligheten,så vi får vel gripe den med begge henda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå