Gå til innhold

Informasjon om modningsakupunktur :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg fikk navnet/mail adressen til en jordmor/akupunktør som driver med modningsakupunktur fra en her inne på barnimagen.com :) Har sendt henne en mail og spurt en del spørsmål angående hvordan akupunkturen påvirker kroppen, når man bør starte å ta slik behandling, om det finnes bivirkninger osv.

Fikk dette svaret:

Selv er jeg jordmor og akupunktør og har jobbet med modningsakupunktur siden 2004.Det er vanlig å begynne med en behandling pr uke fra uke 36 og fram til termin. Akupunkturen påvirker den naturlige oppmykningen av livmorhalsen. Målet er at den skal være klar til å åpne seg når riene starter. Slik kan det bli en kortere åpningstid. Jeg liker best å kalle dette for fødselsforberdende akupunktur da jeg samtidig gir akupunktur for plager som søvnvansker, bekkenløsnin ol som tar krefter fra den gravide. Det er viktig at den gravide har god energi når fødselen starter.Det er vanlig å bli avslappet under en akupunkturbehandling. Når nålene står inne, kan det oppleves at det blir et trykk/press i nålene. De jobber.

Hun skriver også:

Du kan søke på Debra Betts. Hun er en akupunktør fra Australia som jobber mye med gravide og har skrevet bok om akupunktur til gravide. Hun har en link til forskning som er gjort om modningsakupunktur.

Og her er link til siden hennes:

http://acupuncture.rhizome.net.nz/

Ha en superduper gravid-dag alle sammen :)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...