Gå til innhold

Erfaringer med p- plaster?


Miamaria

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer å dele? Vurderer å gå over fra minipille til dette. Har sluttet å amme, og da er ikke minipillen sterk nok lenger. Stadige småblødninger...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ingen småblødninger, men fysj som det klødde! Hadde også mensen oftere, fordi man har 3 plastre også pause, og i den 4. uka skal man ha pause til mensen kommer. Men, det gjør den jo etter 2 dager, så mensen kom etter 3 uker og 2 dager... Likte ikke det helt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med plasteret

Jeg har ikke pause etter plaster nr 3 Da setter jeg bare på nytt og på den måten slipper jeg mensen

Det var faktisk legen min som anbefalte meg å gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det i mange år. Det passet meg utmerket pga kronisk sykdom som gjør det vanskelig med vanlig p-piller.

Var egentlig strålende fornøyd, men hadde mye vondt i hodet i mange år. Legen trodde jeg hadde migrene. Så tok jeg det av etter 5 år, da vi ville bli gravide igjen. Etter dette svangerskapet begynte jeg på nytt med plasteret. Det gikk ikke mange dagene før den voldsomme hodepinen var tilbake. Den var så sterk at jeg måtte kaste opp. Da forstod jeg at hodepinen kom fra p-plasteret. Sluttet da å bruke det, og vips så har jeg nesten aldri vondt i hodet mer.

 

Det var min erfaring og det betyr ikke at du vil få det sånn. Men skulle du beynne på plasteret og oppleve sterk hodepine, så vet du grunnen til det.

Men prevensjonsmessig funker det kjempebra!

 

 

Lykke til med valget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Helt greit. ikke noe plager i det hele tatt, om du ser bort fra sydenbildene hvor jeg har det jævla plasteret på overarmen på hvert eneste bilde! Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det en stund, fungerte forsåvidt greit det, men syns det var litt ekkelt med det plasteret som etterhvert ble skittent i kantene, ikke lekkert. Hvorfor ikke sette inn hormonspiral? mye mindre mengde hormoner, billig på lang sikt og du slipper å tenke mer på prevensjon på en stund. Jeg er i alle fall strålende fornøyd. Blør også minimalt ved mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...