Gå til innhold

har Adecco sakene i media forandret deres syn på konkuranseutsetting av helsetjenester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ser at i kommuen så har til og med Frp åpnet for en kommunal drift av sykehjemmene, mens en del av de ansatte fortviler. de vil ha muligheten til å jobbe ekstremt mye uten tillegg. for meg er det uforstårlig, men jeg er ikke dem.

 

personlig har jeg aldri vært spesielt glad i eldre på ambud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått bekreftet mine bange antakelser. Og det er ikke det eneste tilfellet av at private aktører raserer tilbudet. Det ser bra ut på papiret, men skjæres inn til beinet på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror private kan gjøre en vel så god jobb!

Men det må jo være en viss kontroll med at lover og forskrifter følges.

Det er arbeidstilsynets oppgave.

 

Jeg tror ikke de eldre har lidd noen nød pga Adecco, men derimot de ansatte har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kommunen min så har eldre i adecco bedrifter gått seg vill ute i pysjen og sovent i blomsterbeddet osv.

 

vi har hatt flere slike saker og det er jo ikke så rart. jobber man 100 timer i løpet av en uke eller 5 skift i løpet av en helg så fungerer man ikke spesielt bra og det går ut over de eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må uansett forholde seg til regelverket. så man kan ikke velge og jobbe 5 skift en helg eller 100 timer på en uke. det er tross alt liv man passer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måtte jeg bare svare på.. Er selv ansatt på det ene sykehjemmet de har tatt over den senere tiden. Jeg mener det ikke er forsvarlig slik de holder på. Underbemanning pluss at de som er der jobber masse masse. De som har deltidsstillinger og ønsker å jobbe ekstra, får ikke vakter fordi de blir for dyre. Svenske vikarer er mye billigere. Også andre vikarer som er blitt ansatt etter overtakelsen får mindre lønn og dermed billigere arbeidskraft å leie inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nettopp, 08:45: Rasering av arbeidsforholdene OG et elendig tilbud for beboerne - går ikke an. Hadde jeg vært ansatt et sted der et vikarbyrå overtok driften, hadde jeg sett meg om etter noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal det. Men akkurat nå er jeg sm. Var andre årsaker til det da, men det at forholdene er slik de er på jobben, får meg ikke akkurat til å ønske meg tilbake i jobb. Hilsen 8:46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bekrefter bare nok en gang at privatisering av helsetjenester er en usedvanlig dårlig idé, ikke minst fordi man blir så ensidig opptatt av de økonomiske kostnadene og mindre opptatt av selve omsorgen, som ikke lar seg måle og kontrollere så enkelt som kostandene. At det i tillegg går utover arbeidstakernes rettigheter er en annen ting (som i sin tur også rammer de pleietrengende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe kommunen sier opp avtalen og får sykehjemmet tilbake til normal drift igjen - så kan du kanskje trives der igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg har fått bekrefta synet mitt.

Tror at når drivkraften er profitt, som det jo er for private aktører, så vil det ofte blir dårlig kvalitet på tjenesten (pga innsparing), eller som i Adecco-tilfellet, gå utover arbeidstakerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt! oslo kommune viste om dette for syv år siden!

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.7521424

 

Oslo kommune ble varslet allerede for sju år siden om 24-timersvakter ved Ammerudlunden sykehjem etter et dødsfall.

Varselet om at de ansatte jobbet 24-timersvakter kom i forbindelse med at en 80 år gammel beboer døde etter at hun falt ut av et usikret vindu på sykehjemmet.

Helsetilsynet fastslo i en rapport at dødsfallet hadde sammenheng med dårlig bemanning og at driften ved Ammerudlunden ikke var forsvarlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende at de har sittet med den informasjonen så lenge uten å foreta seg noe nevneverdig, men bare stolt blindt på hva Adecco har sagt. Når den ansvarlige byråden har vært Sylvi Listhaug fra Frp, er det bare enda en bekreftelse på hvor ubrukelig hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...