Gå til innhold

Hvor mye tjener en kundekonsulent på NAV?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mange navkontor trenger mennesker med sykepleier kompetanse, men du får nok ikke fast stilling med en gang. men tar du på det vikariater så stiller du mye bedre for folk med erfaring i nav og sykepleierkompetanse stiller sterkt.

kjenner en som jobbet i nav i noen år (uten utdannelse, men det går ikke mer) og så tok sykepleierutdanningen. når hun var ferdig fikk hun 450 000 i årslønn fordi det var henne de ville ha, med hennes kompetanse.

normal startlønn i den statlige delen er 360 000

Annonse

Jeg jobber på et NAV-kontor i en mindre by. Vi ansetter ikke sykepleiere eller lærere (to yrkesgrupper som ofte søker hos oss) fordi vi ikke anser kompetansen særlig relevant.

Vi gjorde ett unntakt når det søkte en sykepleier med videreutdanning i psykiatri, og lang erfaring fra både psykisk helservern og rusomsorgen.

Det er jo mange som er syke og trenger tjenester fra NAV, en sykepeliert har jo peiling på sykdom og diagnoser, behandling osv så jeg vil jo si at sykepleiere har en ganske så relevant utdanning. De nav kontor som mener noe annet har vel kanskje misforstått egne oppgaver??

Hos oss jobber vi med alle områder, feks.

Sykemeldingsoppfølging, aap, uføre, sosialsaker, dagpenger, tiltak, spm i fht sykepenger, foreldrepenger, rettigheter og plikter osv. osv.

Tror ikke folk flest er klar over hvor stort område nav er å ha kunnskap om...

Jeg er sosionom og jobber i nav stat, har 365000 i året.

Veldig enig! Jeg ville følt meg bra mye tryggere om jeg visste at saksbehandleren min ang. uføretrygd eller lignende ble behandlet av en sykepleier med utdannelse innen både fysisk og psykisk helse, enn en med bare kontor- og "papirflytterutdannelse"...

Oi, sykepleiere og lærere - anser ikke kompetansen som relevant? Hvilket nav kontor er det som vurderer at en sykepleier som har utdanning innen fysisk og psykisk helse ikke har elevant utdanning i forhold til arbeidsoppgavene i nav da????

Hvem mener dere har mer relevant utdanning da? Sosiologer og økonomer??

Btw: Jeg jobber også i nav, og min fantastiske kunnskapsrike og flotte leder er utdannet førskolelærer med videreutd. og er meget kvalifisert for jobben.

Annonse

Vet at mange tidligere sykepleiere, lærere og sosionomer jobber som konsulenter hos Nav.

Er kanskje vanskeligere å få jobb nå, og i framtiden siden det nå finnes et eget studium spesielt rettet på jobb innen Nav?

Hmm....dette lurer jeg på også.

Jeg er snart ferdig utdannet jurist, blir jeg evt ansatt som førstekonsulent da?

Jeg har forresten også helsefaglig utdannelse som jeg ikke fullførte (studerte medisin i 4 år), tror dere jeg stiller sterkere enn andre jurister om jeg søker stilling som saksbehandler pga det? Har egentlig tenkt at det ikke er relevant i det hele tatt....?

Som jurist må du ikke godta mindre stillings enn førstekonsulent. Du bør bli ansatt som rådgiver.

Lønn varierer mellom nav stat og nav kommune, siste er sosialtjenesten og da er du ansatt i kommunen, og ikke i nav. Lønn mellom kommuner varierer.

Som jurist og rådgiver i kommunen begynner den i nabokommunen i tilsvarende stilling som meg på 55.000,- mer i året enn hva jeg har nå, og jeg har halv ansinitet. Jippi!

Er det bedre betalt å jobbe i kommunen enn i staten altså?

Merker at jeg har null peiling.... og at det er på tide å sette seg inn i hvilke muligheter jeg har ;) Følest som om jeg nettopp begynte på utdanningen, men så er jeg snart ferdig! Litt skummelt..... :)

hun jeg kjenner jobber med å godkjenne økonomisk støtte til hjelpemidler til foreksempel skolegang for folk med spesiellebehov.

så hun bruker sykepleierkompetansen sin til å avdekke når folk anbefaller produkter som er dyrere og ikke i samsvar med den brukeren faktisk trenger. forbausende mange fysotarapauter foreksempel som har avtaller og får prosent av det de sleger, så de anbefaller produkter som de tjener mest mulig på selv om brukeren vil få mindre glede av det produktet en ett billigere ett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...