Gå til innhold

tenkte jeg skulle høre med dere som har testet positivt :D clearblue, er strek en strek?

Anbefalte innlegg

jeg testa med clearblue i sta.. på kveldsurin og etter mye drikke..

det kom opp etter 1-2 min en TYNN blå (tror jeg) strek..

men er litt usikker på hvordan jeg skal tolke den..

noen andre som har opplevd dette?

er 1 uke over ikm i dag.. men testa ikke positivt før i uke 7 sist.. så er jo et håp :)

noen som vet?

Fortsetter under...

jeg brukte en annen type test, (men samme prinsipp.) Kveld, 1. dag IKM. Først viste den negativ, men så kikket jeg på den igjen neste dag, og da var der kommet en svak strek. Da tok jeg en digital CB, og denne viste Gravid 1-2.

tørr ikke å juble på forhånd! men må nok teste på fredag ja, håper den sitter! for har prøvd og håpt at jeg skulle få pos test før jeg egentlig skulle hatt termin! og den er fredag! så får vente i spenning til da :D

Svak positiv strek er like positiv som en sterk positiv strek :P

Så du er nok gravid da ja :D

Det har jo med hvor mye hcg man har i seg, og kanskje du ikke har nok enda til at streken vil vises sterkt :)

Jeg fikk VELDIG svake tester sist nå, men er i uke 10+3 selvom :P

Fikk høre at jeg ikke var gravid på legekontoret, for streken var så svak at hu ikke så det med det første, men så plutselig sier hu i det jeg blir sendt på dør at "joda, er da to streker her" :P hehe

Annonse

er fryyktelig usikker, fikk negativ i dag tidlig da..

men har nå tatt bilde av begge to, og lagt ut :)

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/591533

kom med tilbakemelding :D

Etter maaaaaaange clear blue tester kan jeg rapportere at en strek dessverre ikke alltid er en strek.... Jeg har fått kjempemange slike streker som på bildet ditt uten å være gravid. Med CB kan man bare stole på strekene som er like bred som kontrollstreken.

Når det er sagt, så har jeg jo hørt om noen som også har vært gravid med slike tynne streker og som tester klart positivt etter noen dager. Håper det er tilfellet for deg! Lykke til!

jeg har ikke peiling jeg, jeg får bare vente til over helga å teste igjen! blir bare sjikkelig lei, er nå 1 uke siden ikm!! :P

vil ikke ha sykluser på over 40 dager!!:P

Hei!

Jeg har selv opplevd å få 5 negative tester selv om jeg har vært gravid. Merker det veldig tidlig selv.

Ved første svangerskap tok jeg 3 tester og så dro jeg til legen som tok en urinprøve som viste positiv. Etter å ha vært der, dro jeg hjem og tok den siste testen jeg hadde liggenden. Men den var like negativ...

Opplevde det samme forrige gang...

Denne gangen derimot var den positiv!

Moralen er egentlig at du ikke alltid kan stole på testene.

Annonse

Jeg må egentlig vente til mandag for å teste igjen, vvil jo gjerne kun dele det med sambo og dere da :-P men så skal jeg hjem til pappa i dag, ta med meg søsteren min tilbake i morgen, og kjøre henne på flyplassen søndag! Så blir jo travelt, men jo lengre jeg venter, jo lengre vil jo hcg'en stige om det er noe der!

Heldivis travle dager nå:-P karnevall på. Jobb og jeg glemmer heeeldigvis at jeg skulle hatt termin i dag! Menmmen :-) jeg får min sjangse:-) håper bare at jeg får den nå:-)

sikkert litt rotete dette, men var litt vanskelig å skrive innlegg med telefonen :-P

Hei, så akkurat på bildene dine.

Jeg har aldri fått noen bredere strek enn det på cb i noen av mine svangerskap. Denne siste så omtrent slik ut i uke 5, er nå 11+4. Kanskje du burde ta en digital til mandag? Så slipper du å tolke streker:-)

tror uansett at du er gravid jeg, har bare opplevd såkalte skyggestreker når ikke jeg har vært det.

Lykke til på mandag!

Janei, usikker nå da, tok en ikke gravid i dag! Menmen...

Fortsatt ingen mens, vondt nederst i magen og trøtt!

Men så er jo den digitale mindre sensitiv enn de andre!

men fikk en billigstrimmel med en venninne som jeg skal ta i morgen tidlig siden jeg skal ut på kvelden!!

Krysser fingrene for at det lyser to streker mot meg i morgen:-D

Har det omtrent på samme viset som deg. Svaaak pos. test (CB) på tirsdag, 1 dag før IKM. Neg. test (CB) på torsdag. Fremdeles ingen TR, så bestilte billigstrimler på nettet. De kom i dag, og klarte selvølgelig ikke å vente til i morgen tidlig, hihi. En svaaak strek på den også, så er temmelig spent på morgendagen... Skal uansett ta blodprøver på mandag, og tenkte å spørre om de kan sjekke hcg-nivået mitt med det samme.

Krysser fingrene for at vi for alvor kan flytte inn her på 1. tri. snart begge to :-)

Håper du er gravid, jeg! :) Masse lykke til med ny test på mandag.

Men kan desverre meddele at i dagens samfunn er ikke alltid en strek, en positiv strek... Testene idag er svært mye mer sensitive og følsomme for hormoner enn det de var før. Så bare ved et befruktet egg som ikke fester seg, vil det likevel komme en svak strek. Før i tiden ville man aldri vite om det, at man hadde et befruktet egg som ikke festet seg, og dermed fikk mens noen dager senere enn forventet..! Det kalles en kjemisk graviditet (abort om du vil), eller et "snev av en graviditet" som gynekologen min kalte det!

Det skjedde nemlig med meg i september, og faktisk er det så vanlig at de aller fleste som i dagens samfunn får mens noen dager senere enn forventet antagelig har en kjemisk graviditet uten å vite om det.. Jeg var 3 dager over IKM når jeg testet svaaaak positivt på både billigstrimmel, billigstav og cb. Testet svakt positivt flere ganger på rad, før jeg 4+4 (dag 32) begynte å blø anderledes enn normalt. Det var mer, vondere og varte lengre! Etter omtrent 2-3 uker etter at blødningen stoppet, testet jeg igjen helt negativt og dro til gynekologen som kunne bekrefte dette.

Så det er nok feil at en strek er en strek :( Men før i tiden var det slik, ja. Som sagt, håper for din del at bare HCG-nivået ditt tar litt tid før det kommer opp... Krysser fingrene for at du har en liten spire! :D

heisann:)

akkurat sånn så mine tester (tre stykker:)) når jeg tok dem, og jeg er nå 20+4 :) så jeg tror jeg velger å si gatulere ;)))

lykke til videre :)

Har en mistanke om kjemisk graviditet her, ja. Testet igjen i dag (2 stk) og begge var negative... Jaja, er vel bare å vente og se :-)

jeg vet ikke hva jeg skal mistenke lengre :P har en syklus på 36 og er nå på dag 47!! er alt for lenge! men trøster meg med at jeg enten hadde forsinka el eller at jeg produserer seint hcg :P sist testa jeg ikke pos rundt uke 7! :)

Da er det jo håp, tyrjente :-) Jeg har starta å blø litt, så regner med egget ikke festa seg. Så da er det bare å krysse fingrene for neste pp :-) Håper spiren sitter hos deg - hold oss oppdatert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...