Gå til innhold

Hvis det hadde vær mulig, burde mannen fått mulighet til å gå gravid og føde, sånn for likestillingens skyld?

Anbefalte innlegg

Det må jo være likt for alle, og da hadde det også blitt likestilling på arbeidsplassene. For man måtte hatt en regel at far alltid minst tok svangerskap nr to.

Fortsetter under...

Ja, er med på den!! Da hadde nok pipa fått en annen lyd i mange hjem tenker jeg ;) er jo så mange mannfolk som ikke forstår at det faktisk kan være veldig slitsomt å gå gravid osv :) vond rygg, bekkenløsning, kvalme, halsbrann, tung pust på slutten osv osv ... Tror mange menn hadde lagt seg ned for døden da ja. Haha.

haha! vi så jo hvoran det gikk med arnold i filmen junior.

nei, pjuk, seriøst. jeg hadde aldri ville hatt en gravid mann i hus. kan du tenke deg for ei syting?

men jeg husker da jeg var gravid, da syntes jeg synd på mannen min som ikke fikk oppleve hvordan det var, for selv om det var tungt og vondt, så er det jo utrolig kult å få lov å bære fram et barn. ( men han var jo bare sjeleglad han slapp.. hehe. så sånn var det med den saken. )

Jeg er enig i 23:00

Er så utrolig mye kos i svangerskapet. Jeg ville også fødet selv.

Han kunne også fått nattammingen :P

Annonse

Nei, syns ikke mennene skulle vært gravide. Jeg syns det skal være forskjell på menn og kvinner, og dette er vel den største forskjellen det er mellom oss så den burde være slik den er syns jeg.

Jeg koste meg når jeg gikk gravid, selv med alle skallevankene jeg hadde. Har fortsatt skallevanker etter svangerskapene og kommer alltid til å ha det, men jeg kunne godt hatt flere for de er bare småtterier i forhold til de herlige ungene jeg har. Jeg hadde ikke klart å være den som står på sidelinjen slik sett, jeg kan heller ha det vondt enn å se andre har det vondt. Så å se min mann ha det vondt hadde jeg ikke klart. Jeg hadde aldri tort å være med på en fødsel, se han vagge rundt med bekkenløsning osv.

Har en familie der vi har valgt ganske så forskjellige permisjonsordninger. Ved første barnet så hadde far noen få uker bare, de han måtte ha.

Andre gangen så delte han opp de ukene han skulle ha. Dette passet oss best, dette var ikke pga jobbene våre. Jeg jobbet midt inni min permisjon begge ganger slik at de på jobben min kunne få sommerferie. Da hadde barnefar vanlig ferie som han var sammen med ungene. Han var hjemme i nesten 6uker hver gang.

Hadde jeg hatt barn med min nåværende mann så hadde nok han vært den som hadde vært lengst hjemme. Han og hans kone delte perisjonen når de fikk barn, det passet de best.

Onkelen til barnefar til mine barn hadde hele permisjonen, uten om de 6ukene mor må ha i starten. Det fungerte supert for de. Så vi er alle forskjellige, og det håper jeg vi fortsatt kan være. At vi får velge hva som er best for hver og en familie. Min svoger hadde kun det han måtte ha han også, men siden han jobber nattevakter så har han mye mer fri enn hva man har i en normal jobb. De syns det var veldig hyggelig når de hadde så mye tid sammen, guttungen er en skikkelig pappagutt også, det har han vært fra første dag.

Egentlig måtte det vært ganske praktisk om mannen også kunen gått gravid.. Her tærer det så mye på kroppen å gå gravid (hyperemesis, bekkenløsning etc..) at det er tilnærmet uforsvarlig å gå igjennom flere svangerskap, så for oss hadde det jo vært perfekt om mannen kunne tatt litt av byrden.. Han hadde jo ikke trengt å bli like dårlig som meg heller, så da hadde det jo bare vært bra! hehe.. Men blir vel litt i vanskeligste laget å gjennomføre gitt, så da får det heller bli med de to barna vi har.. I hvertfall frem til forskningen har kommet opp med et par mirakler (enten kur for både bekkkenløsning og hyperemesis eller at de klarer mannegraviditeter..) noe som er heller tvilsomt på en god stund fremover..

Men skulle egentlig gjerne sett at mannen kunne gått gravid jeg :D

Men av og til virker det da som om folk vil ofre de bilogiske realiteter til fordel for likestilling/det å være politisk korrekt...?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...