Gå til innhold

Åh, man graver seg ned i sofaen, dypere og dypere. Har sååå store tanker om hvordan man skal være, og målene blir så høye at man gir opp før man prøver....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode råd for å komme i gang med å bli den man vil være/var før?

 

To småbarn, full jobb, masse plikter og må-gjøre-oppgaver tar all plass! Hvor har JEG blitt av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

 

Hva gjør du på om dagene? Hvor gammel er du? Ikke mist motet da, du utfører jo verdens og livets viktigste oppgave ved å være mamma. Hva gjorde du før som du ikke gjør nå?

 

Klemmer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig... Før var jeg søt, morsom og rar... Nå er jeg bare sliten!

Men selvfølgelig også en lykkelig og takknemlig mamma, bare uten så veldig mye energi! Syns jeg ser 10 år eldre ut også, på 2-3 år... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år, på dagene jobber jeg, som de fleste andre vil jeg tro? Og når ungene er i seng er jeg så trøtt og sliten at jeg detter ned på sofaen og kommer meg ikke opp om det ikke er noe jeg MÅ gjøre...

Før var jeg veldig aktiv, sosial, trening, turer osv. Forstår jo at mye av dette ikke kan gjøres på samme måte som før...

 

Men bare det å orke å gå i dusjen en halvtime før sånn at man får stellt seg litt ekstra er noe jeg ikke prioriterer lengre..

Når jeg går på butikken og ser andre mammaer på min alder, ser jeg jo hvor flotte de er i klærne osv, jeg går jo i de samme klærne jeg brukte før jeg fikk barn. 4 år siden. Og det er ikke det at jeg ikke har råd til å kjøpe ny garderobe, jeg bare prioritere ikke meg selv lengre..

 

Jeg kommer ikke i første rekke, og klarer ikke å være egositisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg da:) Vi får kjempe oss opp av sofaen sammen! Må bare finne ut hvordan! Og finne den rette motivasjonen!

 

Ingen her som har klart det da? Som kan komme med solskinnshistorien og de små knepene?

 

HI, glemte HIe av innlegget mitt over der oppe og, men regner med folk forstår det var meg:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unn deg selv litt egenpleie, enten på spa eller bare hjemme om spa blir for dyrt. Finnes mange billige og fine produkter som er billige til hjemmebruk. En annen ting som kan hjelpe er å klippe til en frisyre som er veldig lettstelt, ikke alltid like lett å få gjort noe med håret:P

 

Du burde ta en tur til legen å sjekke jernlagrene dine også, jeg blir ekstremt sliten om jeg mangler jern. Kanskje legen har noen råd som kan gi deg mer energi også:P Husk å spise nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har startet litt da:) Legeturen er unnagjort. Venter på svar, regner med at om det er noe så er det lavt B og lavt jern. Har vært der før, men selv om jeg er på normalnivå er jeg like lat og trøtt.

 

Frisørtime skal jeg faktisk skaffe meg, har tenkt på det maaange ganger, men angst for å kvitte meg med det laaange fine håret, som alltid er i hestehale :P hehe, selvbedrag!!

 

SPA er ikke min greie!

 

Spisinga skal jeg og få hjelp med, skal til ernæringsfysiolog snart, og skriver frem til da alt jeg spiser sånn at jeg får tilpasset energi inntaket etter hva kroppen forbrenner.

 

Best å skrive ned alle tingene jeg SKAL gjøre nå, så de blir gjort! Jeg må finne meg selv igjen!!

 

Supert med tips! Alt taes imot med stor stor takk!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett av tid til venninner og gode samtaler. Snakk med noen (andre enn partneren) som kjenner deg godt. Hva synes de du bør gjøre med situasjonen? Kanksje du kan begynne å trene? :) Hva får deg til å koble av da? Vin, film, bøker, hyttetur?

Hilsen anonym 22:49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et lite tips som hjelper på samvittigheten hvertfall: med en gang ungene er i seng, sett en alarmklokke på 30 min. Denne tiden bruker du til å rydde på. Når alarmen ringer kan du slippe det du har i hendene og slenge deg på sofaen. Er mye man får gjort på 30 min, og man kan slappe godt av etterpå.. Mindre sliten blir du neppe, men mindre rot får du hvertfall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...