Gå til innhold

Samværs-avtale

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt avhengig av hvor gammel barnet er.

Vi har veldig dårlig samarbeid, så her må nok alt skrivest ned. Hvilke dager og klokkeslett barnet skal være med bf. Hvem skal hente/levere? Om det blir levert med klær? Barnesete? Hva skjer når barnet er sykt? Hva med feriene? Hvordan dele dem? Vinterferie/høstferie/sommerferie/17.mai/påske/juleferie. Det var det jeg kom på nå. Er sikkert mer..

Lykke til ..

Gjest kremtopp

Jenten er snart 11mnd.. Hun har hilst på han 7ganger u løpet av livet sitt.. Han har kommet når han har følt for det, med store tidslommmer i mellom! Nå har vi prøvd privat, men det har endt med at han ikke har tatt kontakt eller svart på mine hendvennelser på 2-3 mnd.. Med andre ord: hun kjenner ikke han, og han kjenner ikke henne!

Vi har heller ikke vert sammen siden eg fikk vite eg var gtavid, i svangerskapet eller etter...

Han vil ha henne på overnatting i helgene, men det går ikke jeg med på (pga det jeg skrev over her)...

Bør jeg ha noen regler?? Han forlanger og "truer" med at eg må bare forberede meg på å sende henne til han... Det er ca 2timer avstand med bil...

HI

Han kan få en natts overnattninger når hun runder året, MEN ikke før hun kjenner faren og er trygg på han. Så han må pent møte opp til gjevnlig dagssamvær en periode først.

Han er ikke den første til å komme med slike trussler men gå ikke med på det det er ikke en rettsal som ville tvunget deg til å sende ungen til en ungen ikke kjenner uten et opplegg for at barnet blir kjent med han og en opptrappingsperiod først

Jeg ga faren til dattern min klar beskjed om hvordan samværet skulle legges opp i forhold til hennes alder og det faktum at han avlyste de fleste samværsavtaler. Jeg sa også at dersom han ikke var enig så fikk han bare skaffe seg en advokat og se hvor langt han kom i retten. Han skjønte fort at han ikke hadde hatt sjans i havet for å "vinne" siden han sjelden var tilstede, så han skjerpet seg betraktlig etter en stund når han skjønte jeg ikke kom til å gi etter for press men samtidig ikke prøvde å ta fra han dattern vår. Det har tatt tid, slit og tårer, men nå fungerer det endelig!, Og etter 2 år har hun begynt å overnatte hos pappaen:) Hun blir snart 3 år og det går strålende! Nå er hun trygg på han, og det er jeg og, og vi er alle fornøyde:)

Har dessverre ingen andre råd å gi annet enn at du må alltid sette barnets beste over dere begge! Barnets beste er å ha begge foreldre i livet sitt, men det skal skje på barnets premisser og barnet skal være trygg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...