busta Skrevet 26. februar 2011 #26 Skrevet 26. februar 2011 Her går det i krusedull kaviar og skinkeost på tube:-)))
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #27 Skrevet 27. februar 2011 Brunost er verre enn brunost ja......hehe:) Mente at brunost er verre en sjokoladepålegg....
X10ne Skrevet 27. februar 2011 #28 Skrevet 27. februar 2011 Hm. Hvordan kan brunost være verre enn sjokoladepålegg? I følge innholdsfortegnelsen inneholder Nugatti 64 % karbohydrater mens brunost (G35) inneholder 39 % karbohydrater. Det står ikke spesifisert hvor mye av karbohydratene i de to alternativene som faktisk er sukker, men det er i hvert fall ikke mer enn 64/39 %. I tillegg er brunost et meieriprodukt så jeg antar at mye av sukkeret er naturlig melkesukker. Jeg synes ikke brunost hører hjemme i søtpåleggdiskusjonen, men det er mulig jeg bare prøver å rettferdiggjøre mitt eget brunostkonsum :-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2011 #29 Skrevet 27. februar 2011 Jenta mi er ikke glad i brødmat, men hun elsker fiskepinner, egg, banan, tomat og stort sett alt av frukt og grønnsaker. Bortsett fra annanas, av en eller annen grunn. Ang dette med søtt pålegg så vil jeg bare nevne at prim er ikke sunnere enn sjokoladepålegg eller hapå, altså. Det er lagd av melkesukker og sukker. Så det er vel strengt tatt karamell. Ikke at man skal utelukke det av en grunn (vi gjøre det, men det er vårt valg), men etter å ha jobbt noen år i bhg har jeg erfart at mange tror at prim er sunt, 'for det er jo lagd av melk'. Og jernberiket prim er et salggstunt som imponerer, for melk (eller nærmere bestemt kalsium) hindrer kroppen i å ta opp jern, så er det jern man er ute etter er det best å la være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå