Gå til innhold

"Hapå! Hapå!" Har noen av deres smårollinger et favorittpålegg?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sier han (20 mndr) nesten Hapå idet han slår opp øynene om morran.

Når vi kommer ned skal han løftes opp til kjøleskapet og ta ut hapåglasset sel. Han skal stå ved siden av meg mens jeg smører skiva og helst putter han hele hånda nedi glasset før han stapper det inn i munnen.

Jeg prøver å variere litt, men nå i det siste er det dette pålegget somer favoritten.

I bhg har de det ikke, og det er jeg igrunn glad for i og med at det fort går 3-4 skiver med det her hjemme nå om dagen..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er favorittpålegg her i huset også, men ikke hapå!

Hun eeelsker ost..

4-5 skiver med hapå om dagen er drøyt i mine øyne, men hver sin smak.

Skrevet

Her er det også ost (Jarlsberg, vel og merke) som er favoritten. Han er så herlig når jeg sier at nå skal vi spise, da løper han og setter seg på stolen sin og sier "Dust" (=ost) og klapper i endene.

Søt pålegg som nugatti og hapå o.l har han rett og slett ikke smakt enda. Litt med vilje fra min side da jeg synes det kan bli nok søtsaker ellers.

Skrevet

Her er det gomme som gjelder! :)

Skrevet

Skinkeost på tube er en sikker vinner. Det samme er prim. Han er også veldig glad i skive med bare smør på. :)

Skrevet

Mener ikke å dømme noen, men gir dere virkelig så små barn hapå og gomme til daglig? Er det ikke litt mye å smøre "sjokolade" erstatninger på brødskivene deres?

Skrevet

Jenta mi elsker ost! Hun har ikke smakt søtpålegg som hapå og sjokade o.l., og aldri i verden om jeg skal la henne få smaken på det.

Skrevet

her i huset er det salami som er favoritten... Men vi varierer mellom ost, skinke, leverpostei, syltetøy, kokt egg o.l.

Hun er også veldig glad i bare smør på skiva si.

Hun har ikke smakt sjokoladepålegg på skiva enda, liker ikke det selv på skiva mi så da har vi det aldri i huset. Men jeg er temmelig sikker på at dersom hun hadde smakt det så hadde det nok gått ned på høykant.

Skrevet

Her er mini super glad i kaviar med hardkokt egg. Vi varierer også mellom ost, prim, leverpostei og makrell i tomat. Av og til aprikos syltetøy.

Søte pålegg som hapå og sjokoladepålegg, har han ikke smakt endå, og det blir lenge til han får smake det.

Skrevet

Priiiim!

Etter at han begynte å mase om det har vi laget fast regel på at han bare får det i helgene. Da har vi liksom en grunn til at han ikke skal få det 'fordi det ikke er helt' (tviler på at han skjønner konseptet, men han godtar det).

Han maser også en del om juice, men vi har faste regler på hva han får å drikke til hvilke måltider, og det er utrolig hva han godtar så lenge det er fast :)

Skrevet

her i huset er det brie og frokostsalat som er favoritten for min sønn på 15 mnd.

Nugatti og sjokoladepålegg er ikke noe som skal serveres av meg hvertfall. Ser ikke poenget med å ha godteri på brødskiva. Men det er vel noe med hva man er vant til også, jeg har vel aldri smakt nugatti selv engang :)

Skrevet

Vi har ikke hapå, nugatti eller mer "usunne" pålegg hjemme, så det får han ikke. Men han roper på "fisk" hver morgen. Det vil si makrell i tomat. Selv kan jeg ikke fordra det, men har vendt meg til å lukte det iallfall siden han liker det så godt og det er så sunt ;)

Skrevet

Knerten min får prim på brødskiva, men har aldri smakt sjokoladepålegg/hapå. Det trenger han heller ikke smake ennå. Er også 20 mnd.

Han elsker kaviar, makrell, rekeost, leverpostei... Mye annet man kan "hapå" brødskiva likevel :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Favoitten her i huset er servelat eller falunkorv. Og da gjerne helst uten brødskive;)

Forsøker å variere litt, og det går stort sett i kaviar, leverpostei, gulost eller skinkeost. Innimellom spiser hun prim eller most banan på brødskiven.

Skrevet

Priiiim! Sikker på hun kunne levd på det, men prøver å variere litt. Leverpostei, makrell med hvitløksmayo, kaviar og snøfrisk går også ned.

Skrevet

Jordbærsyltetøy med brunost er det som jeg kanskje får i henne en halv skive av. Tyttebærsylte også. (Og jeg visste ikke det gikk an å ha det på skiva engang)

Skrevet

He er det leverpostei som er den store favoritten :) Det sier de i barnehagen og. Vi har ikke søte pålegg som nugatti, hapå, prim, syltetøy o.l i hus så det har hun ikke smakt. Men det er jo alt etter hva en er vant til selv. Vi foreldrene er selv lavkarbo tilhengere, så dermed er huset ganske så sukkerfritt til hverdags, selv om det er lov å kose seg litt i helger og i spesielle anledninger ;)

kan legge til at skive er ikke hennes favoritt, hun elsker avokado, oliven, fetaost og baby tomater og speilegg, så får det ofte som måltid istedet for skive. Og havregrøt med bananbiter er favoritten til frokost. men da gir vi henne et kokt egg først for at måltidet skal bli optimalt.

Skrevet

... Eh, ja han får Hapå ja. Føler det var mange som mente sitt om det, og det er bestandig folk som dømmer andre pga valg dem tar. Det holder med å svare på spm, jeg spurte ikke etter deres mening ang mitt valg av pålegg..

Og godteri på brødskiva?Ja, det er vel ikke det sunneste han får, men hva så... han spiser aldri godteri, har vel såvidt smakt en sjokoladebit i julekalenderen... jeg føler nesten jeg må forsvare meg selv her, og det liker jeg ikke. Vil han ha noe godt, får han tørket mang, havrekjeks, rosiner eller banan. Han har aldri smakt hverken nugatti eller sjokoladepålegg og det har vi ikke her i huset engang.

Skulle ønske han likte fisk og ost og andre sunnere pålegg jeg altså, men han er fryktelig kresen.. liker ikke potetmiddager eller andre grønnsaker enn gulrot engang.

Ellers spiser han banos, servelat, leverpostei og MAGER baconost.Sånn.

HI

Skrevet

ALT MED MÅTE sier jeg. Ikke alle som liker bare "sunne" pålegg. Greit å variere litt med smaker. Brunost skal visstnok være verre å spise enn brunost!!!

Skrevet

Oj! Hvis brunost er verre enn brunost må jeg nesten slutte å gi henne jordbærsylte med brunost.

Skrevet

Hun liker mye, men gulost er favoritt. Hapå er også godt, men skulle da bare mangle, hehe. Og hapå er faktisk ikke det verste pålegget av godteri-på-brødskiva-påleggene, det er vel laga på kondenisert melk. (du får karamell om du koker en boks vikingmelk i et par timer, faktisk)

Har lenge slitt med spising på minsta mi, og jeg har faktisk gitt henne Hapå noen ganger for å trigge matlysta litt, hun hadde ikke spist så mye som en halv brødskive engang da hun fyllte 1 år pga div grunner, så jeg har prøvd alle triks.

Skrevet

Bolla på 15 mnd. elsker rekeost. ;) Men hun spiser alt mulig annet også. Leverpostei, brunost, hvitost, gomme, skinke, morr osv.. :) Så lenge det er mat er hun happy! ;)

Skrevet

Er det ikke snedig hvordan enkelte bare må rakke ned på andre pgs deres valg? Fasinerende. Du har helt sikkert dine grunner til å gi Hapå og det er din fulle rett!

Snuppa mi fikk saft i en alder av 6mnd. Det skulle jo ikke skje, men da diareen inntraff var det ikke mye annet å gjøre...

Jenta mi har også makrell som favoritt. Ellers er kokt skinke, hjemmelagd bringebærsyltetøy og prim også av de godkjente sortene.

Leverposte er hun blitt lei av. Mekelig nok...

Skrevet

Takk dere som "støtter" meg:) Det er jo ikke noe han spiser heeele tiden, men det blir jo de siste par ukene har det blitt en skive eller to til frokost og til kvelds. Til 14-mat og lunsj spiser han noe annet, de har ikke Hapå i bhg. Og det er jeg glad for!

Jeg mener barn har sine faser med alt, også typer pålegg.

Noen sliter med å få i barna sine nok mat, og da kan sånne typer pålegg hjelpe dem i en periode.

Her var ikke det tilfelle, det var storesøster som spurte om vi kunne kjøpe det, og da måtte jo lillebror også smake. Så det er fort gjort :)

Neste måned er det kanskje et annet pålegg som er favoritten, men la de få kose seg litt da. Det finnes verre ting enn litt søtt pålegg!:)

God helg!

HI

Skrevet

Her har vi aldri servert sjokoladepålegg o.l., men hun får både brunost, peanøttsmør og prim, så vi er vel ikke sååå mye bedre. Har litt sperre på sjokoladepålegg og sånt ; )

Musemor har stadig favorittpålegg, akkurat nå er det baconost og kaviar, i forrige uke var det skinke, uka før det , brunost. Det er vel sånn med oss alle? Min favoritt for tiden er tunfisk med tomat ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...