Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Ungene skal ha karneval i bhg på fredag, har karneval klær til eldste barnet mitt,men har ikke til gutten min på 16 mnd. Jeg har dritt dårlig råd så har egentlig ikke penger til å kjøpe noe kostyme til han heller:( Vært å sett i forskjellige lekebutikker, men prisene på karneval klær er jo fra 249 kr og oppover. Noen ideer til hva jeg kan lage selv? Jeg er ikke særlig flink til å sy, så må ikke være for avansert. Har heller ikke noe særlig klær som kan brukes til kostyme. What to do??
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Hvor har du vært å sett? Her jeg bor er det tilbud i alle butikkene på kostymer nå og klærne til de minste er billigst. Jeg kjøpte drakt til gutten min på 2 for 49 kroner. Sjekk andre leketøysbutikker enn toysRus.....de er alltid dyrest. Har du sjekket europris?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 Nille? Sparkjøp? Europris? Kjøp billig ansiktsmaling og mal han i ansiktet. F.eks som en tiger eller løve.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Vi betalte 99 kr. for hvert kostyme til barna våre på extraleker Ikke virket de spesielt kjipe heller. Fant ut det var billigere enn å tukle selv. Minuset var at de kun kunne håndvaskes, men det gjør egentlig ikke så mye.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Pirat kan være greit. Tørkle på hodet, tørkle til belte, sandaler, lapp over øyet. Har selv kommet til at kjøpe kostymer er veldig billige i forhold til hjemmelagede. Tøyfarge koster 120,- en ekstra genser, et par hansker og en løsbart kommer på mye mer enn 298,- og det er mye mer jobb også.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 Body og strømpebukse i en farge, kjøp ansiktmaling i samme farge og mal barnet som til ett eller annet dyr... så finner du noe du kan bruke som hale feks eller ører:P hårbøyle med litt reststoff fungerer ofte fint som ører, men lekebutikker pleier å selge litt sånn ekstra utstyr til draktene for en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Sjørøver da? knytte et skaut eller noe på hodet, male sort "lapp" på øyet, og ta noen for små eller posete klær på. Kanskje barnet har en genser med dødninghodet eller noe.. En stripete pysj kan være klovnedrakt. Mal ansiktet (rød nese, rød/hvit munn, noe svart rundt øynene. Låne store sko av storesøskenet. Gategutt - hullete/posete klær og litt skitten i ansiktet. sikkert mer også, som ikke trenger å koste noe.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 Spøkelse? Klipp hull til øyne og armer i et gammelt laken f.eks..
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Min skal også ha karneval på fredag, jeg hadde tenkt å kle ham i svart tettsittende og male på oransje striper og la ham være tiger, men gubben insisterte på å kjøpe "ordentlig" kostyme... jaja, blir sikkert bra det og, men hjemmelaga er litt mer sjarmerende:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #10 Skrevet 23. februar 2011 Sønnen min gikk som en skogalv Benyttet sjansen når han er så liten, for blir nok cowboy og slik det går i når han blir eldre. Jeg kjøpte en grønn, enkel genser i str 7 år på H&M til 79 kroner eller noe og en fargerik strømpebukse til 69 eller noe på jenteavdelingen på Cubus, trur jeg det var. Deretter klipte jeg av ermene så de ikke ble for lange og klipte endene i sikksakk, og klipte større sikksakkmønster nederst. Deretter tok jeg ermene som ble til overs og satte de på nederst på beina på anklene over strømpebuksa. Ble faktisk kjempesøtt! Hadde også tenkt til å ha et fargerikt bånd rundt livet hans, men det nektet han. Så litt meninger har den lille på 20 måneder
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #11 Skrevet 23. februar 2011 han kan være fotballspiller dersom dere har forball drakt =)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #12 Skrevet 26. februar 2011 Tusen takk for svar alle sammen, fant ett billig kostyme plagg på europris til minstemann og han ble så skjønn i det=) HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2011 #13 Skrevet 26. februar 2011 Hvordan maler man oransje striper på svart? Hva skal han være tiger? Veps?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå