Gå til innhold

Noen som vet om man kan ha infeksjon i livmor i forbindelse med SA/MA selv om man ikke har symptomer på infeksjon?

Anbefalte innlegg

Opplevde SA for snart 2 uker siden. Gyn mente det hadde vært dødt en tid før det endte i SA så var vel egentlig en MA som gav SA.

Synes det virker veldig rart om jeg skulle vært så heldig å ikke ha hatt infeksjon med et dødt embryo inni der kanskje i flere uker..Det gir jo god grobunn for bakterier..

Er så urolig for å ha hatt infeksjon for det kan jo gi arr og sammenvoksninger som kan føre til at jeg ikke kan bli gravid igjen..

Fortsetter under...

Hadde betennelse i livmora for mange år siden, gikk til legen fordi jeg kjente hvert skritt jeg tok i livmora. Utover det hadde jeg ingen symptomer.

Hei !

Det er mulig å gå med et dødt foster i første trimester ganske lenge uten at det blir infeksjon. På et tidspunkt så vil kroppen støte det fra seg.

Du har ikke noe å uroe deg over.

Annonse

Takk for svar 19:33. Kjenner jeg ble roligere nå. Går med angsten over at det har blitt arr, sammenvoksninger etc der..

Jeg tror det kan ha vært dødt i 4-5 uker.. Gyn så jo ikke på det som kom ut så de kan jo ikke vite hvor "gammelt" fostret var..

Neida det behøver det ikke. Fosterhinnen hindrer infeksjon, og man kan gå med et dødt foster i lang tid uten at det blir problemer.

Det forekommer flerlingefødsler hvor et foster dør, og forblir i livmoren uten at det skader hverken mor eller de andre fostrene.

Jeg hadde infeksjon i livmora (hadde ikke SA da.. ) men alikevel..

Jeg hadde jo en del ubehag i forbindelse med infeksjonen, kjenner du at det er ømt eller gjør vondt? Isåfall ville jeg kanskje bestilt en time hos gyn

19.33 her...

Går helt fint å ha et dødt foster i første trimester i 4-5 uker uten at det blir infeksjon.

Var det slik at du begynte å blø ?

Er ofte slik at Missed abortion begynner å blø etter en tid. Rett og slett fordi kroppen endelig har fattet at det er dødt, og dermed støter det ut.

Om du var hos gynekolog da du hadde blødning ville legen ha merket om du hadde en pågående infeksjon. Tro meg.... vi tar ikke feil av det !!!!

Du kan ta det med ro.

Takk for svar.

19:33 Ja, jeg begynte å blø. Først veldig lite, så økte det i mengde,det kom deretter blodklumper, en stor klump på str med håndflaten min (uten fingrene), jeg hadde takvise smerter, og konstant smerte som et belte rundt mage og rygg, kastet opp.

Var hos gynekolog dagen etter dette..Blødde jo mye da også selvfølgelig... Da jeg spurte om infeksjon sa han bare at det ikke luktet noe av det.. Hm, vet ikke om det absolutt MÅ lukte noe hvis det er infeksjon da.. Han sa at at alt var på vei ut så det var ikke aktuelt med utskrapning.

Jeg lurer også på: Går det an å ha hatt infeksjon i livmora FØR jeg var hos gyn? At kroppen hadde klart ta knekken på denne infeksjonen selv? Eller vil ikke kroppen klare det slik at om det hadde vært infeksjon der så ville den også ha vært der da jeg var hos gyn?

Takk for svar.

19:33: Ja, jeg begynte blø, først bare litt, så kraftigere og kraftigere, klumper, en klump var større enn innsiden av håndflaten, fikk takvise smerter og smerter som et belte rundt rygg og mage, kastet opp.

Var hos gyn dagen etter.. Blødde så klart mye da også. Da jeg spurte om infeksjon sa han bare at det ikke luktet noe av det.. Hmm, vet ikke om det MÅ lukte hvis det var infeksjon..Det var på vei ut sa han det som var igjen..Jeg trengte ikke utskrapning sa han.

Kna det ha vært infeksjon FØR jeg var hos gyn? Kan kroppen klare å bli kvitt infeksjonen selv?

Annonse

19.33 her...

Ut i fra det beskriver så mener jeg at du ikke har hatt en infeksjon.

Spontanabort i første trimester er svært vanlig.

Er trist å gjennomgå det.

Senk skuldrene og forsøk å se fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...