Gå til innhold

Hvordan får dere mennene deres til å rydde hjemme?

Anbefalte innlegg

Blir så oppgitt jeg.. Han klarer virkelig ikke å se at det er rotete hjemme, eller at jeg nettopp har rydde hele badet og at han da ikke bare kan slenge klærene midt på gulvet..

Hvordan har dere det?

Fortsetter under...

he-he, vi har et omvendt problem, mannen her i huset er altfor opptatt av ryddighet og renslighet...må si at det er slitsom det og!!! han rydder selv sjeldent, men er svært irritert når det ikke er perfekt orden på kjøkkenet hver kveld, stue osv...når han begynner å rydde, så tar det mer enn dobbelt så lang tid som jeg gjør det, med samme resultat. Han påstår imidlertid at han rydder bedre enn meg...For å gjøre det klart, så har jeg jobbet som vaskehjelp i min fortid og vet godt hva man legger i ordet CLEAN...:( (sukk)

Hihi... jau, jeg har bare måttet godta at han "aldri" ser "små detaljer" som at kjøkkenbenken, salongbordet eller kjøkkenbordet skulle trengt en omgang med kluten, at vasken i kjøkkenet ser mye finere ut om man skyller vekk kaffegruten som setter seg i vasken (og gjerne litt utenfor også) når man skyller kaffekjelen, at vasken på badet ser forjævlig ut, og at det å dekke av middagsbordert også innebærer å rydde vekk saltkar, vannmugge og soyasaus samt å vaske kaserollene (de må til stadighet stå i bløt istedet..)... for ikke å snakke om å tørke av bordet-og da med en klut som faktisk er oppvridd slik at bordet er såpass tørt at man da legger duken oppå etterpå!!

Ja, og mange andre ting.... men jeg er heldig da, når jeg ber han støvsuge, vaske gulv osv- så gjør han det - helt greit:) Og han er en kløpper med vaskemaskina :D Så .. klager vel ikke, visse ting må man bare godta ER sånn.. vi damer har med å tro at vi kan endre mennene våre.... vel, jeg kommer aldri i mål :)))

Ja, jeg har vel innsett at jeg også bare må leve med det, men det irriterer noe voldsomt en gang iblandt for det..! hehe, det var litt morsomt å lese om alt din "glemmer" eller lar være å gjøre, det var akkurat som om å lese om han her hjemme!

Annonse

Her er mannen i permisjon for tida, og det er egentlig ganske interessant! Han har plutselig oppdaget at gulva ikke vasker seg selv, hehe, ble så skittent etter en stund. Måtte si at, jeg pleier faktisk å moppe innimellom, hehe ;) så i dag har han faktisk moppet, for første gang på 3 uker! :D

Støvsuging går og fint, men lillemor er redd støvsugeren, så kan ikke gjøre det når man er alene ;)

Ellers...klesvask? haHA sier jeg bare, heeelt umulig å sette på en maskin i løpet av dagen!

Men det er greit egentlig da...han lager middag hver dag, og gjør alt som må gjøres med frøkna, deler 50/50 da når jeg er hjemme...+ at han ordner alt sånn typiske manne-fikse ting som jeg ikke gjør =))

Jeg må rose han for hver minste ting han gjør, etter at jeg har bedt han om å gjøre det. Dvs har han tatt ut av oppvaskmaskinen roser jeg han, og da blir han kjempestolt. Da må jeg også benytte anledningen til å be han om å gjøre noe annet mens han er godelune.

Personlig synes jeg det er tull å skulle ha ros for å rydde i sitt eget hjem, men det er desverre eneste måten å få han til å gjøre ting på. Jeg får aldri ros for å gjøre noe, men jeg har heller ikke behov for det. Gubben har spurt om jeg vil ha ros, men jeg har takket pent nei :)Hadde syntes det hadde vært helt tullete om samboeren min skulle rose meg fordi jeg vasket klær for eksempel. Men vi er alle forskjellige :)

mammatetogansketette:)), HI og Lykketroll: Tror vi er flere som deler mann her... Alt du skrev passer 100% med min sin. Flink med vaskemaskinen, gjør som jeg ber om, men en kløpper til å overse (i mine øyne store) detaljer når han rydder. Og så roter han no inni h.....! Finner sokker, klær, brukte håndklær, treningsbager, tekniske duppeditter etc overalt i huset. Blir GAL av det!!!

Men han må jo leve med mine finurligheter, så da må vel jeg overleve hans også.. ;o)

Tror jeg er ganske heldig der.

Har funnet en som både klarer å vaske å tørke klær, lage middag og rydde.

Nå er jeg i permisjon så da blir det automatisk jeg som gjør mest.

Når han var i permisjon kom jeg hjem til middag og ryddig hus hver dag, han var egentlig flinkere en meg,,,, gruff...

Men skal snart jobbe fullt og da er han innstilt på å dele :)

Hihi... ja, godt mulig vi deler mann alle sammen, i så fall har han det tross alt utrolig travelt der han stresser mellom oss :))) Hmmm.. ble plutselig faktisk imponert over hva han greier over.. ;)

Er nok ganske heldig der. Samboeren er flink til å holde i orden og tar ut av oppvaskmaskina og gjør andre ting han ser trengs. Han er ikke så nøye som meg, men det er helt greit. Vi bytter på matlaging og opprydding etterpå. Jeg rydder nok mest, men må innrømme at det er jeg som også roter mest (spes. klær på badet ;) ) Vaskemaskina holder han seg unna og det er helt greit. Da slipper jeg tøy som blir vasket ihjel og klær som er mer eller mindre slengt over snora og ikke tørker på en evighet ;) Jeg har ikke gjort så mye, er nok noen foreldre som har æren for at han er flink til å ta i et tak. Ellers så maser jeg ikke noe om det, så det hjelper muligens?

Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet.........................................

"menn" og "rydde" i samme setning????

altså.... han vasker gjerne klær, hvis han selv er tom for noe.. noen ganger tømmer han maskinen når den er ferdig.... DET HENDER han henger klærne opp til tørk, men der kan de henge helt til han skal bruke noe av det...

Nå pendler han da, så slipper den irritasjonen for en stund... :-)

Annonse

Mannen min er veldig flink! Det er kun han som vasker klær her i huset, han vasker kjøkkenet og holder orden der, sorterer søppel til den store gullmedaljen og blir irritert hvis jeg ikke er like flink som han. Han støvsuger også titt og ofte. Men: han er også en rotekopp. Han finner ingenting og mener at når jeg rydder,så "gjemmer" jeg tingene hans. Han evner ikke å åpne en skuff og kikke ned i den.

Han vil sevfølgelig også ha applaus og jubel for all innsats. Men det forlanger jeg også, så her skrytes det uhemmet begge veier for alt vi gjør;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...