MammaBrum Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Noen som har prøvd sånn dreamfeed? Småen våkner stort sett og vil ha mat bare et par timer etter at jeg har lagt meg, det hadde vært skikkelig deilig om han heller kunne få noe før jeg sovner og så ligge rolig i noen timer... Han har runda 3 mnd, er det for seint å begynne med sånt nå?
gulterkult Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Mener du å ta han opp og amme mens han sover?(før du legger deg) det går superbra! jeg startet med det rundt 3-4 mnd tror jeg, hadde ikke hørt om det før! gikk så bra, og jeg klarte endelig å slappe av da jeg la meg for å sove selv...
fumi110111 Skrevet 26. februar 2011 #4 Skrevet 26. februar 2011 Høres genialt ut hvis dette fungerer, kan noen gi sine tips? Jeg prøver å gi babyen nattmat i det hun begynner å vokne, da går det enklere å få henne til å sovne igjen, men det er fortsatt i 2-3 tida på natta.. Kunne veldig gjerne tenkt meg noen flere timer på øret før mating:-)
MammaBrum Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2011 Nå har jeg prøvd i noen dager - jeg får et par timer ekstra før mating Jippi! (Om han nå bare kunne la være å vekke meg med andre lyder innimellom...)
lillespire08+10 Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Jeg ga et drømmemåltid igår, når jeg la meg kl.23. Men hun våknet etter 3 timer, så sov ikke lengre som mange sier de kan gjøre. Vanligvis sover hun til ett- tida på natta før hun trenger mat. Får se hva jeg gjør ikveld... Syns ikke det er så ille å bli vekket etter et par timer etter jeg har sovnet egentlig :-)
gulterkult Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 For min del hjalp det, fordi jeg bruker uendelig lang tid på å sovne selv. Så det siste jeg gjorde før jeg selv la meg, var å ta han forsiktig opp og amme i halvmørket. Rapet etterpå og la han ned igjen. Da visste jeg at det hvertfall gikk 3t til neste gang. Og etterhvert gikk det jo enda flere timer, juhu!
Trinemor & go'gutten Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Started med dette selv relativt tidlig, rundt 3 uker tror jeg han var. Han var alltid saa vanskelig til aa faa til aa sovne igjen etter nattmaten, saa vi begynte aa merke oss hvor lenge han sov om gangen ca, og da ble han vekt ca 30 min för han vikke vaaknet selv, matet, og sov da videre. vi gjör det enna, og det virker iallefall kjempefint her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå