kinaputten Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Hei, jeg har lyst å lage meg en blogg, men som tittelen over indikerer, så er jeg jomfru og har ikke peiling Kjempegodt grunnlag med andre ord for å starte en blogg. Så det jeg lurer på er, hvilken blogg sak er best og gjerne også lett å finne ut av?
MammaBrum Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Blogg.no er lettest å bruke, men du får reklame på sidene du ikke kan gjøre noe med Blogger.com er Google sin. Enkel å bruke, og får ikke reklame med mindre du selv setter det opp. Wordpress.com er den mest avanserte, flest muligheter og mest å bli forvirra av... Ikke reklame hvis ikke du vil. Det finnes en drøss andre, men dette er vel de vanligste for norske nettlesere tror jeg. Og så har du jo de som er mer temabaserte, f.eks Photoblog.com som tilbyr bildeblogger. Er det noe spesielt du ønske å blogge om så kan du jo søke etter noe sånt. Ellers så vil jeg på det sterkeste anbefale å tenke godt gjennom hva du vil skrive om, vise bilder av o.s.v. Ser du for deg en "mammablogg", så tenkt på hva du ville syntes var greit at mora di skrev og publiserte om deg som barn - det som legges ut på nett forsvinner ikke og barna dine må leve med det resten av livet. Når deter sagt så er blogging noe av det mest givende jeg har opplevd på nettet. Det er en fantastisk måte å reflektere over temaer, og en god arena for utveksling av ideer. Lykke til!
kinaputten Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 Tusen takk for tips og råd, veldig gode råd må jeg si, særlig det at man må tenke nøye på hva man skriver feks om barna. Jeg bor i Spania og kan tenke meg å skrive om hvordan det er å være mamma i utlandet. Forhåpentligvis finnes det noen der ute som vil lese om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå