Gå til innhold

Andre med overivrige bestemødre som...

Anbefalte innlegg

går rundt og forteller at gutten skal hete ditt og datt når han faktisk ikke har fått noe navn enda?

kan nevne at dette navnet aldri er blitt diskutert mellom meg og min samboer - det er bare det at hun liker jo navnet sååå godt! Så da har hun spredd det til flere.......festlig! :S

Har gitt beskjed, men det går inn ene øret og ut det andre.

Fortsetter under...

Sånn var mamma også. Fikk barnevognskilt (yakk!), veggskilt, smokker med navn på osv. med Aurora på fordi jeg hadde nevnt i en bisetning at hun kanskje skulle hete det. Hun fortalte det også til alle hun møtte at babyen skulle hete Aurora.

Dette var da jeg var 6-7 måneder på vei.

Nå er barnet 8 måneder og heter ikke Aurora. Hahaha! :-)

Vi hadde bestemt oss for et navn allerede i første trimester, men vi var enig om å ikke si til noen at det var endelig avgjort før etter fødselen. Nevnte for mamma at vi hadde tenkt på dette navnet. Et par uker etter visste hele slekta at navnet var endelig bestemt. Og det var det jo- men det visste jo ikke hun!

Annonse

Min svigermor drømte et navn på gutten vår når jeg gikk gravid med han. Dette var før vi visste hvilket kjønn det ble. Kunne bekrefte at vi hadde navnet på listen vår. Så hun trodde nok vi kom til å bruke det, for det var det hun kalte babyen(etter at vi fikk vite kjønnet). Jeg syns det føltes litt feil, for vi selv hadde ikke tenkt å bestemme oss for noe navn før han var født.

Og gutten som kom ut han passet slett ikke det navnet, så det ble et helt annet. Tror hun hadde litt vanskelig for å godta det i begynnelsen.

Jeg er gravid igjen nå, og hun har visst drømt navnet igjen. Men nå bestemte vi oss for å holde navnene vi har tenkt på, for oss selv. Så når jeg sa at vi ikke ville si hvilke navn vi tenker på, ble hun litt snurt og sa at da ville ikke hun si hva hun har drømt heller :-P. Hehe, helt greit for meg.

Vi hadde jo ikke tenkt på det navnet hun bruker, det er det verste av alt! Det kom i hodet mitt når jeg snakket med henne, som i en bisetning...Men hun eeeelsker det navnet og mener hun kan bestemme vårt navnevalg.

Hehe, oldemoren til våre barn var sånn eller muligens verre. Vi kalte sønnen vår Mathias, men hun mente ikke man kunne kalle ungen dette. Ungen ville jo bli mobbet, pga navnet ble jo forbundet med gale Mathias. Haha, Mathias er jo ett temmelig populært navn nå for tiden og tviler neppe at han blir den eneste i klassen/barnehagen med dette navnet. Hun mente nå heller at vi skulle kalle opp barnet etter faren, det var så mye bedre:)

Bestefaren min kalte meg Marthe til tider gjennom hele oppveksten min. Han likte det så godt og hadde hatt et ønske om at jeg skulle hete det. Jeg syntes egentlig det var ganske koselig, jeg :) Ble et uvanlig kallenavn bare han brukte, liksom. Jeg heter noe ganske annet en Marthe, for de som ikke skjønte det ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...