Gå til innhold

Hønemødre,se hit!

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 3 år som nå ligger på sin 4 dag med 39-40 i feber. Han er i god form men veldig veldig slapp. Drikker sånn passe bra. Hoster fælt, og puster tungt og kortpustet.

Han sover så og si heeele tiden, dag/natt. Er det ikke unormalt å ha så høy feber flere dager? paracet tar ikke knekken på feberen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142946462-h%C3%B8nem%C3%B8drese-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min på 19 mnd hadde høy feber på 6. dagen i dag.

Vært to runder hos lege før, med CRP rundt 30 og beskjed om at det er virus

Følte meg ganske teit da jeg insisterte på å få komme i dag også.

Men vi var bekymret for han har ikke spist siden torsdag i forrige uke og drukket lite siste par dager.

Så regnet med jeg ble en av de hysteriske mødrene som løper til legen i tide og utide...

Men men. Lille vennen hadde CRP på 98 og har startet med antibiotika...

Annonse

Dersom en av ungene hadde hatt jevnt 39-40 i feber over 4 dager, hostet og pustet tungt, paracet ikke hadde hjulpet og barnet var slapt og bare ville sove ville jeg ringt legen. Ikke klokken 21:39 på onsdagskvelden dersom barnet sov, ikke aktuelt å dra et sykt, sovende barn til legevakten på natta dersom det virkelig ikke er helt akutt. Imorgen klokken 8 er vel et godt tidspunkt å ringe på da, merk deg: synes jeg.

Men er du i tvil er det jo ingen grunn til ikke å ringe legen. Det er igrunn alltid greit dersom man ikke er sikker. - Og den holdningen er vel en av grunnene til at vi kalles "hønemor" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...