Bitteliten mor:) Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Er komt hjem med pode nr to etter en fin fødselsopplevelse, og et rolig opphold på barselhotellet. Etter å ha snakket med en del andre sitter jeg med en følelse av at flere synest jeg har lange fødsler? Førstemann brukte 14 timer fra det kom systematiske rier (hjemme) til han såg dagens lys, og nestemann 12,5 timer. Det var to vidt forskjellge fødsler! Hvor lenge varte dine fødsler? Tenker da selvsagt på tiden fra du selv opplever at fødselen er i gang, og til barnet er ute. Ikke på tiden du var på føden. Noen som vet hva som er "normal tid" for første, andre, tredje fødsel?
Icedancer Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Hei! Første vet jeg ikke helt hvordan jeg skal beregne. Da gikk vannet ca 20.00 en tirsdagskveld, ingen rier. Var over natten på sykehuset til observasjon, litt murringer og smårier. Reiste hjem utpå dagen og dro inn igjen rundt midnatt med rier og fødet 07.17. I papirene står det at fødselen tok 4,5 timer, men det er tiden fra de på føden regner at en er i fødsel. Nr to begynte jeg å merke ca 23.30 og fødte 03.33. Her står det i papirene 1,5 timer.
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 23. februar 2011 #3 Skrevet 23. februar 2011 første fødsel varte i 30,5 timer fra 3 cm og regelmessige rier til han var ute, fødsel nr. 2 varte i 1,5 time fra første rie og vannet gikk til hun var ut, tredje fødsel varte i 10 timer fra vannet gikk ( hadde da 3 cm åpning og riene kom med en gang) til han vaar ute....
*NordNorge* Skrevet 23. februar 2011 #4 Skrevet 23. februar 2011 Vannet gikk natt til lørdag, 04.10 og natt til søndag 04.46 var hun ute.. Alltaå ca 1 døgn etter... Men, fra jeg var i fødsel, (4 cm åpning) rundt midnatt natt til søndag til hun var ute tok d bare 4-5 timer ) Dette var mitt første barn
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 23. februar 2011 #5 Skrevet 23. februar 2011 Vannet gikk 01:45 og gutten var ute 05:28 Merket ingenting av fødselen før vannet gikk, så jeg gruer meg litt til neste. Den skal visst gå enda raskere sies det
de tre bukkenebruse Skrevet 23. februar 2011 #6 Skrevet 23. februar 2011 med min første gikk vannet halv 8 på morgenen og han var ute ti på hal 1 samme dag.riene kom da me en gang og ble hentet med ambulanse og kjørt rett til sykehuset. med nr 2 begynnte det med rier i 12-1 tiden på natten,var innne på føden i 5-6 tiden,vannet gikk kvart på 6 og hun var født 17 min over 8 på morgenen. så vil si jeg har hatt raske fødsler.men det har vært slik at jeg har fått med meg hva som har sjedd=) så blir spennende denne gangen=)
puskiluska Skrevet 23. februar 2011 #7 Skrevet 23. februar 2011 Med nr.1 - fem timer til fire cm. (riene var sykt sterke og kom med ca. 2 min. mellomrom fra første ri - så synes det er litt "urettferdig at jordmødre mener du ikke er i fødsel før du har kommet til fire cm!) Fra fire cm. til hun var ute tok det en time og jordmor sa derfor at det var styrtfødsel. Smertene den siste timen var ikke halvparten så vonde som de første fire timene - sykt deilig å få pressrier! Med nr. 2 - fire timer til fire cm. Men her bygget det seg sakte men sikkert opp og startet med vannavgang. 1t. og 45 min fra fire cm til lillegutt var ute. Raske, men sykt vonde fødsler på grunn av svært kraftige rier. (iflg. jordmor) Likevel en kjempe fordel for når jeg har vært ferdig har jeg jo overhodet ikke vært sliten! Blir spennende og se hvordan det blir med nr. 3.
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 23. februar 2011 #8 Skrevet 23. februar 2011 nr 1 tok 7 timer fra første ri og vannavgang til hun var ute... 1-2 min. mellom riene fra første rie (har hatt d med alle tre) nr 2: 45 min fra første rie til ho va ute, rakk akkurat å komme inn på sykehuset før ho kom... nr 3: 2 timer fra vannavgang og første ri til ho var ute er spent nå på nr 4 siden vi har ferge til sykehuset,, den andre fødselen som gikk så raskt var verst da det var syyykt vondt, men i fin form med en gang hun var ute
Tøvsjura Skrevet 23. februar 2011 #9 Skrevet 23. februar 2011 Regner ikke med fra første rie, i såfall hadde mine fødsler vart i dagevis! Hadde svært uregelmessige rier (fra begynnelse til nedkomst) med nr.1, men fra aktiv fase; 4 cm (hadde 4-5 cm åpning da jeg kom inn på sykehuset) gikk det 4 timer før gutten vår ankom Med nr.2 hadde jeg litt mer regelmessige rier og fra aktiv fase (kom inn med 4-5 cm åpning) gikk det 5,5 timer før jenta vår ankom Blir spennende å se hvor lang tid fødsel nr.3 kommer til å ta
sisten Skrevet 24. februar 2011 #10 Skrevet 24. februar 2011 Første fødsel tok 3 timer fra 3 cm til jenta var ute, hadde 2-3 timer hjemme med maserier før jeg dro opp på sjekk:-) var veeeeeeldig intense rier, 4-5 sek pause mellom riene. Kastet opp pga smertene. Nr 2, hadde menslignende smerter og murringer et par timer, dro på føden siden jeg fødte raskt sist. Riene tok seg opp i bilen, 25 min kjøretur. 1 time og 20 min etter ankomst kom gullet :-) lettere fødsel enn nr 1 kan du si..... Venter nå nr 3 i april.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 24. februar 2011 #11 Skrevet 24. februar 2011 1 fødsel tok 11 timer ra jeg visste at det var rier til hun var ute, så er spent på om nr 2 tar kortere tid. Jordmor mente at 11 timer var en greit rask fødsel til å være første gang. Førstegangsfødende tar jo gjerne en del lenger tid, og det kan ofte dra ut. Syns ikke du hadde så lange fødsler. Det er jo uansett ikke noe man bestemmer selv, det er jo hvor effektive riene er og hvor fort det åpner seg, om det oppstår problemer osv. Vil heller si at en på over 20 timer har lange fødsler
Bitteliten mor:) Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2011 Hm, tror jeg ser hvorfor fødslene mine varer litt :-) Jeg har veldig lange pauser mellom riene! 4-6 minutt mellom hver ri, og da mener jeg hver ri! Til og med utdrivingsriene...! Ja, ja. De kommer nå ut til slutt, og perfeket er de... ;-)
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 24. februar 2011 #14 Skrevet 24. februar 2011 7 timer og 34 minutter fra jeg merket riene til han var ute førstegangs fødende, så føler jeg hadde en herlig fødsel jeg hadde anntydning til rier kvelden før, men de varte ikke lenge, så tengte ikke på det noe mer, så våknet jeg av 50 sek rier med 4 min mellom Våknet kl 4, dro til føden halv 6, og han kom til verdenen 11:34
Kjærlighet <3 Skrevet 24. februar 2011 #15 Skrevet 24. februar 2011 nummer 1 : 4 timer nummer 2 : 1,5 time nummer 3 : ca 5 timer nummer 4: 3 timer og 3 kvarter
har4barn Skrevet 24. februar 2011 #16 Skrevet 24. februar 2011 nr1: 5,5 timer fra første ri nr 2: 3,5 timer fra første forsøk på igangsetting (umoden, 19 dager før termin) nr 3: 2 timer etter første ri (født 10 min etter ankomst sykeh.) nr 4: 10 timer med svake rier til 6 cm. tok vannet: 20 min med tøffe rier før han var ute nr 5: Blir spennende å se. Begynner å vente nå
Oktobergutt2010:) Skrevet 24. februar 2011 #17 Skrevet 24. februar 2011 Spennende tråd :-) Med første tok det 2 timer og 10 min fra første ri til han var ute i uke 36. Så blir jo spennende neste gang!!
uhhuhher Skrevet 24. februar 2011 #18 Skrevet 24. februar 2011 Her gikk vannet klokken fem om morgenen, og riene begynte med et pang klokken fire på ettermiddagen samme dag. De kom tett og regelmessig med én gang, og gutten ble født ti på ti samme kveld. Jeg gikk fra tre cm åpning til ti cm åpning på ca. tre timer. Det er mitt første barn, og dette var visstnok raskt til å være førstegangsfødende.
Line-RM Skrevet 24. februar 2011 #19 Skrevet 24. februar 2011 46 timer Men ingen skrekkhistorie, en naturlig fødsel & alt gikk i grunn veldig greit. Men det tok veldig lang tid å komme til 6 cm, men etter det var det kun 4 timer så var gullgutten ute . Er nå 4 dager på overtid , håper det går litt fortere denne ganga da
AJS Skrevet 24. februar 2011 #20 Skrevet 24. februar 2011 Jeg hadde en veldig vond og veldig lang fødsel. Jeg fikk satt inn en ballong kl halv ni den 16 august, jeg gikk 14 dager over. Jeg skulle egentlig komme inn dagen etter kl tolv. Men riene startet kraftig med engang de satt den inn. Jeg dro likevel hjem. Og etter fire timer dro vi til sykehust, hvor ballogen datt ut og vannet gikk. Jeg hadde to minutters pause mellom hver rie fram til 4 cm. Fra jeg hadde fire cm til 8 cm hadde jeg 30 sekunders pause. Jeg fikk etter 16 timer tilegg av stimulerene middel for riene mine var ikke effektive nok, og da forsvant pausene helt. Jeg hadde press rier i 8 timer men fikk ikke presse, for jenta hadde snudd seg til siden og jeg hadde ikke full åpning. Jeg er i gang med klagesak til sykehuset, for epiduralpumpen fungerte ikke, og det ble gjort mye feil. Jeg lå totalt i 40 timer med konstante rier. Jeg holdt på å dø i barsel. Ikke kult i en alder av 23 år. Ble litt mye her. Men det bare fosset ut
lillespiren2:) Skrevet 24. februar 2011 #21 Skrevet 24. februar 2011 min fødsel nr1 tok 8 timer... spent på hvor lang tid d tar denne gangen
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 24. februar 2011 #22 Skrevet 24. februar 2011 Nr.1: fra første tegn til fødsel (vannet gikk) til jenta var ute, 4.5 time. Nr.2: fra første tegn til fødsel (rier) til jenta var ute, ca. 30 minutter. Så nå er jeg veldig spent på hvor nr. 3 kommer til verden siden vi nå bor 2 timer med bil fra sykehuset...
Anonymor Skrevet 24. februar 2011 #23 Skrevet 24. februar 2011 Kvinnen har gjerne en egen tidsoppfattning enn hva jordmødrene har. Dvs, min fødsel begynte i 21 tiden onsdag kveld med sporadiske rier og snuppa var ute 21.13 fredag kveld. Jeg sier at jeg "lå" et døgn ca... I papirene mine står det 7 timer. Jordmødrene sier at du er i fødsel i det du har regelmessige rier med 2-3 min mellomrom og 3-4 cm åpning. Jeg var sliten fra 04.00 om morgenen fordi jeg hadde en langdryg latensfase. I 14- tiden var jeg først i "fødsel" iflg jordmødrene, men var da så utmattet at jeg ble oppfordret til epidural Derfor er det litt forskjell på kvinnens egene tidsberegning kontra hva som står i papirene
Ladybug~N&E Skrevet 25. februar 2011 #24 Skrevet 25. februar 2011 min første fødsel var igangsatt og varte i 4timer fra første rie til han var ute. min andre fødsel er jeg litt usikker på da riene startet over ett døgn før hun var ute. tror selv jeg gikk i fødsel rundt kl 20. hadde vonde rier før den tid men de var hverken regelmessige eller spesielt hyppige/lange. hun var ute 2350. så omtrent 4timer i fødsel. i papirene står det vel 45min eller 1 time for det var den tiden det tok fra jeg kom på sykehuset til hun var ute. (fra første rie tok det forøvrig 33timer)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 25. februar 2011 #25 Skrevet 25. februar 2011 Interessant tråd, jeg har lurt veldig selv på hva jeg kan forvente nå med andremann! Første fødsel varte i 44,5 t fra modningsriene startet. Fra riene var hyppige og regelmessige, og så vonde at jeg ikke kunne sove, tok det 25,5t. Det er det jeg selv føler er reel tid. Fra jeg kom inn på føden og de regnet som aktiv fødsel, og 4cm åpning tok det 10t. Håper inderlig andre baby kommer myyye raskere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå