Gå til innhold

Bilsete


forelsketibabyensin

Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe nytt bilsete til mini da han begynner å bli for stor for babysetet. Noen anbefalinger på hva jeg bør velge?? Er jo sååå mange forskjellige der ute..

Syns BeSafe virker veldig bra...

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BeSafe er trygt og godt. Våre barn sitter derimot mye bedre i Akta Graco, der har de bedre plass til beina, det er bedre hodebeskyttelse, og de henger ikke med hodet når de sovner. Lettere å feste også (bakovervendt).

 

Anbefaler at dere tar med både barn og bil til en forhandler som har litt utvalg, så kan dere prøve dere frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve med både bil og baby er lurt.

 

3 åringen vår sitter supert i et bakovervendt HTS izi combi sete. Han har god beinplass, og hodet faller ikke frem når han sovner.

Det er også helt ok plass for meg som sitter i forsetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at alle så innmari fornøyd med BeSafe...vi har levert den tilbake samme dag som vi kjøpte- holdt med en kortere tur på 30 min...Den er altfor høy, og gutten vår var da kun 13 mnd, og allerede måtte vi være ekstra nøye med å bøye hode, så bena før vi fikk sette han inn i sete...kan ikke forstå at folk er fornøyd med Be safe...vi hadde da den nyeste combi x3...leverte tilbake og kjøpte Maxi Cosi Mobi (bakovervendt), den er både lavere- ikke noe problem å sette han inn i setet, og mer behagelig å sitte i, og sønnen min på 17 mnd. kan godt sove i over en time på noen lengre bilturer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxi cosi mobi selges av en merkelig grunn ikke i babyshop og barnashus...vi måtte inn til Torshov Bilrekvisita...tror det heter sånn...Torshov Bil..ett eller annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe å utsette på beSafe setet, gutten på 2,5 år klatrer ut og inn selv så det er ikke noe problem. Men det går ikke lenger enn til 18kg. Når jeg kjøpte det tenkte jeg ikke videre over det, hadde jo ingen anelse om hvor stor en "normal" 4åring er... Men min gutt er nå i ferd med å vokse ut av setet. Har kjøpt et nytt bakovervendt Akta Graco beLogic (?) som går til 25kg. er godt fornøyd med det, bedre plass for gutten (men ikke for passasjer forran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxi Cosi Mobi ser ut som et veldig bra sete, grunnen til at vi ikke valgte det var fordi vi ønsket et kombinert sete tilfelle mye bilsyke. Den kom når han var tre år, så da han var vel 3,5 år, så snudde vi setet. Var glad han kunne bruke 5-punktsele framovervendt en stund før han fikk beltestol.

 

Akta Graco er like høyt som BeSafe, jeg mener det er en fordel for da ser barnet ut, både til siden og bakover. Man venner seg til en måte å løfte de inni, men har jo blitt et par dunk når de har blitt større hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er også veldig fornøyd med Akta Graco. Har cosmic comfort s og er strålende fornøyd:) God støtte til hodet og god plass til beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...