Gå til innhold

Hjerteslag på 160 i uke 16. Det MÅ da bare være jente??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette med hjertelag og kjønn er ikke vitenskapelig bevist men har en tendens til å stemme, men da BARE helt på slutten av svangerskapet! I starten kan hurtig hjerterytme indikere umodenhet og mye annet. Min lille tass har hatt hjertelyd på 155 - 160 men UL viste en liten tut!

jaha...interessant:) har jo bare sett dette på jordmødrene. Har ikke tenkt på at det bare er på slutten av sv.skapet de filmer. Da får jeg vel bare vente til ul i slutten mars da.. Fortsatt spenning altså! hehe

Da jeg målte hjerteslagene i uke 15 lå de på 166.. vet ikke kjønn 100% enda, men jordmor tippet gutt - men ville ikka at vi skulle handle lyseblått enda ... Skal på ordniær ul i slutten av mars - så får vi se da :)

Annonse

Nå vet ikke jeg om det er jente eller gutt da. men sist fikk vi jente og da lå pulsen på 155 i uke 16. Fikk høre hjertet på forrige kontroll da var jeg 13+2, og pulsen lå på 127. Jeg tror det er gutt, men kan jo ikke vite 100%

Det stemmer kun etter fødsel, det er forsket på det. Hjertefrekvensen har nok mest med hvor aktivt fosteret er når du måler. Sover fosteret er nok hjertefrekvensen lavere enn når fosteret er aktivt. Jeg lå jevnt over høyere i hjertefrekvens (150-165) med gutten enn jenta (120-135).

Jm jeg går til sa at dette ikke var noe man kunne forholde seg til dersom man ikke ligger med ctg i 30-40 min og kan se en gjennomsnitt over tid.

Den lille stunden de måler på kontroller er vist ikke nok.

Hun målte 152 hos meg sist og jeg nevnte at det kanskje var jente. Da svarte hun a da skulle hun hatt 3 jenter, hadde aldri hatt hf under 150 og hun har 3 gutter.

Så det er nok ikke noe å forholde seg til.

Men er gøy å tippe da:-)

Annonse

Så gøy å lese da:) Nesten alle som har svart opplevde det motsatte- altså at høy hjertelyd var gutt! spennende:) litt for spennende, hadde håper jeg skulle sitte med svaret nå. Er jo såå lenge til 25 mars og ul...

Min Jordmor sier at det er for tidlig å gjette kjønn utfra hjerteslyd før uke 30. Til meg hadde gutten lavere enn jenta. hjertelyden lå på 125 på forrige kontroll, jeg tror det er gutt, skal bli spennende å se:) Er 23.6 i dag

Jeg har to gutter fra før og den ene lå på 125 og den andre på 140. Denne gang har jeg kun blitt målt en gang, i uke 15, og da var den på 150. Igår ble det bekreftet på ultralyd at jeg venter jente.

Lykke til!

Det er ingen som har helt konstant puls hele tiden. Av og til er den lav, og blir vi litt stresset f eks, går den litt opp. Dette betyr da ikke at vi endrer kjønn konstant? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...