Gå til innhold

Depositum: kan husvert ta depositumet mitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har desverre hatt en skade på leiligheten, og skaden har blitt ordnett opp i av husvert. Dette er en skade jeg skal betale for, og det er noe som er helt greit. Siden skaden er ordnet har jeg sagt at jeg vil ha dokumentasjon på skadeomfanget og utgiftene, jeg vil jo gjerne se hva jeg betaler for. (at han ikke tar seg ekstra betalt og reiser på ferie for pengene mine for eksempel). Dersom det er slik at han ikke klarer å hoste opp kviteringene, kan han likevel ta depositumet mitt? Da tenker jeg på at skaden er utbedret, noe jeg har skriftlig (på sms), og da må han vel kunne dokumentere hva som er gjort/kostnader ved det som er gjort. Han har også skrevet summen til meg på sms, men han kan ikke dokumentere at han har brukt den summen på skadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde en huseier som ville ha store deler av depositummet for skader de mente va ri leiliheten som måtte rettes på. her var det snakk om tull som at de følte leieligheten trengte ny tapet fordi den var slitt etter jeg hadde bodd der i 4 år. Tapeten hadde vært på veggen i over 20 år den og den var ikke ødelagt noe sted.det var også andre ting som skal gå under vanlig slitasje. Jeg ga beskjed om at jeg skulle ta kontakt med husleieforeningen (eller hva den heter) finne ut hva de mente var normal slitasje og hva de hadde rett til å kreve av meg. Samtidig ga jeg beskjed at jeg skulle ha kvitteringer for all utgifter av det som faktisk ble fikset før jeg skrev noe som helst av depositummet over til dem.

Plutselig skulle de bare ha penger til en skade jeg vet var min feil og hadde allerede avklart at jeg skulle betale for. :)

Nei han kan ikke abre komme med en sum og si at det kostet det og det. han må ha kvitteringer og vise fram for at du skal se at summen stemmer og at arbeidet er utført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...