Gå til innhold

Hva er den mest ideelle avstanden aldersmessig mellom barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har akkurat 2 år mellom jentene våre, og er veldig godt fornøyd med det! Ville personlig ikke hatt lengre avstand enn maks 2,5 år hvis jeg fikk bestemme, men heller ikke noe særlig tettere enn 2 år..

Annonse

Det er 9 år mellom meg og neste barn. Det har selvsagt sine fordeler og ulemper. En ulempe for meg er at de andre søskenene mine har et mye tettere forhold for de har vokst opp sammen. Jeg var mye eldre og flyttet ut tidlig. Men jeg var nok til stor hjelp for min mor i de verste småbarnsårene til mine søsken.

Jeg kjenner flere personer som har 9-11 år mellom sine barn og de har mange positive opplevelser, og vil nok si at det også kan være optimalt. Mn så klart....om du har hørt at det ikke er bra så...

Jeg har to år mellom de største og 5 år til neste mann. Fordeler og ulemper med begge deler.

Det er 10 år mellom meg og søsteren min. Hun flyttet hjemmefra innen jeg var 7 år, og vi har nesten ingen kontakt, kjenner ikke hverandre. Det er 1,5 år mellom meg og min bror og vi lekte mye sammen da vi var små, vi har god kontakt nå.

Søsteren min var ganske ensom i oppveksten uten søsken, samtidig som det ble veldig tøft for henne å plutselig få to søsken etter 10 år som enebarn. Hun var flink å passe og hjelpe til, men dette fordi hun måtte.

Vi er jo veldig glade i hverandre, men jeg vil ikke si det er noe særlig med 10 års aldersforskjell, særlig for den som har vært enebarn i 10 år og plutselig få søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...