Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2011 #1 Skrevet 23. februar 2011 Vi var til lege i går og fikk pencillin..han hadde ørebetennelse og betente/hovne mandler. Begynte med doser i går ettermiddag, dvs fikk to doser i går. I kveld har han veldig høy feber igjen..39,9 for en time siden..gav en paracet/pinex..og etter en time var den 38,8. Men man kan jo ikke mate han med paracet hele tiden heller? Ga en i halv 3 tida og, da var feberen 39,3, og så en nå i 6 tida. Når bør man forvente at feberen synker/gir seg etter start på pencillin? (må også få si at det er ikke akkurat enkelt å få i han dette "skvipet"...sukk)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2011 #2 Skrevet 23. februar 2011 Vi begynte forrige mandag men det var ikke før på fredag, fire dager etter at han var feberfri. Brukte Ibux på natten, ingenting på dagen. For oss virker det som om Ibux tar feberen bedre enn Paracet.. Vi blandet penicilinen med 50/50 Sanasol, da var det lettere å få det i han. Her var det halsbetennelse,
Tyren78-09+12 Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. februar 2011 Ok, takk for svar. Var så stressa da vi var hos legen med han sjuke lille som sutra osv..så jeg fikk ikke med meg alt han sa. Men mener han sa at feberen kunne vare noen dager når jeg spurte. Men syns 39,9 var veldig høyt bare noen timer etter forrige paracet. Håper det roer seg i morgen..kanskje vi må prøve ibux neste gang da(men har ikke det i hus nå dessverre). Sikkert ikke dumt å blande med noe nei..visste ikke helt om man kunne det eller ikke..så har ikke turt å gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå